Salesforce.com a lansat un nou set de instrumente IT din zona resurselor umane, menite îmbunătăţirii nivelului de implicare al angajaţilor. Instrumentele sunt în cea mai mare parte adaptate din produsele existente Salesforce şi reprezintă o detaşare semnificativă faţă de ţintele tradiţionale de vânzări şi marketing ale companiei.
Salesforce a creat o platformă HR constând dintr-o combinaţie de unelte provenite din interiorul companiei şi de la partenerii ei. Compania a creat o nouă aplicaţie Employee Journeys pentru activitatea de on-boarding şi pentru zona de on-going management, precum şi HR Helpdesk, construit peste aplicaţia software Salesforce Cloud Service, de servicii pentru clienţi, pentru furnizarea unui canal digital de răspuns la întrebări sau chestiuni specifice.
Platforma include şi aplicaţia Employee Communities, construită peste instrumentul Salesforce dedicat mediilor sociale, Chatter, cu scopul înlesnirii de discuţii cu relevanţă mai bună între angajaţi sau cu personalul HR dintr-o companie. Ultima componentă a platformei este Salesforce HR Analytics, care a fost în mod special acordată pentru a ajuta personalul HR să măsoare şi să urmărească metricile de resurse umane.
Salesforce recunoaşte că nu poate face totul şi este mulţumită să lase pe alţii să umple spaţiile goale. Aici s-ar putea include aplicaţiile specializate pe care clienţii poate că le-au construit singuri sau aplicaţiile partenerilor de pe AppExchange, zona de bazar de aplicaţii Salesforce. De asemenea, aici se pot încadra sisteme tradiţionale HR de înregistrare, instalate în toate companiile mari de pe planetă, aşa cum este cazul unor oferte tradiţionale precum PeopleSoft sau al soluţiilor mai moderne precum Workday.
Este de ţinut minte faptul că vorbim de versiunea 1.0 a platformei, iar în astfel de situaţii, în mod tipic, Salesforce lansează ceva pe piaţă, după care, foarte curând, începe să adauge funcţionalităţi noi peste cele deja lansate. Deocamdată, compania a fructificat instrumentele sale deja existente, până acum rezervate vânzărilor şi marketingului, şi le-a reambalat pentru gestionarea angajaţilor.
Dintr-un punct de vedere, este vorba de jocul tipic al consumerizării. Angajaţii obişnuiţi cu folosirea de unelte simple acasă nu doresc să folosească aplicaţii software complicate la locul de muncă pentru a interacţiona cu resursele umane. Dacă e să dăm crezare datelor furnizate de Salesforce, o astfel de schimbare de instrumente generează cu adevărat o diferenţă atunci când unul din patru angajaţi părăsesc locul de muncă după un an dacă nu există satisfacţie privitoare la sistemele interne de lucru din companie. Insatisfacţia se traduce, de asemenea, în bani pierduţi deoarece, conform Salesforce, costul de descoperire şi instruire pentru o persoană nouă este de două ori mai mare decât salariul angajatului care a plecat.