Bizpoint — February 4, 2016 at 7:46 am

O nouă bulă în dezumflare

by

istock_000000346006largeCu doar un an în urmă, previziunile firmelor de cercetare a pieţei situau IT-ul pentru consumatori în top locomotive de dezvoltare a acestui domeniu. Iar vedetele erau socotite telefoanele inteligente şi tabletele. Ei bine, acum, adică un an mai târziu, această bulă IT pare să fi fost înţepată cu un ac suficient de gros încât din ea să înceapă să se scurgă entuziasmul.

Concret, celebra firmă de cercetare a pieţei IDC şi-a revizuit dramatic în jos previziunile pentru vânzările de tablete în acest an. Conform IDC, vânzările la nivel global de astfel de dispozitive IT (incluzând aici dispozitivele 2 în 1) vor scădea cu opt la sută în 2015, faţă de anul precedent, ajungând la un nivel de 212 milioane USD. Previziunea actualizată diferă considerabil în termeni procentuali, cu circa 5%, faţă de previziunea anterioară, de la sfârşitul trimestrului I, când IDC anticipa o scădere de doar 3,8%.

Statistica publicată de IDC arată că piaţa globală a tabletelor s-a aflat în declin constant în ultimele 18 luni, singurul segment al acestei pieţe care a arătat creşteri fiind cel al dispozitivelor de tip 2 în 1. Din nefericire pentru întreaga piaţă, dispozitivele 2 în 1 înregistrează volume mici de vânzare, deşi nu sunt chiar noi pe piaţă, iar preţurile la care se comercializează sunt mai mari decât cele ale tabletelor simple.

Tot IDC este cel care afirmă că zona acestor dispozitive 2 în 1 este singura care va trebui urmărită în viitor pentru a se vedea dacă va exista o revigorare certă a pieţei tabletelor. Conform unei declaraţii făcute de Ryan Reith, director de program Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker în cadrul IDC, deşi prezente pe piaţă de peste 2 ani, dispozitivele 2 în 1 s-au vândut prost din pricina preţurilor mari, a design-ului mai puţin atrăgător şi, nu în ultimul rând, a lipsei de cerere pentru dispozitive rulând pe Windows 8.
Acelaşi oficial declara însă că situaţia se poate schimba, cel puţin anul viitor, datorită faptului că tot mai mulţi vendori au început să fie interesaţi de acest segment, fapt care a dus şi va duce la scăderea preţurilor. Alte motive includ lansarea Windows 10, noul sistem stârnind interes pe piaţă, introducerea mai multor produse bazate pe sistemul Android şi noutăţile tehnologice din acest segment anunţate de Apple.