Cisco a organizat cea de-a treia ediție a Cisco Connect. Desfășurată sub tema „Making innovation happen”, ediția de anul acesta a atras peste 1.000 de specialiști IT din companiile prezente în România.
Aceștia au discutat despre importanța Internet of Everything, următorul val în era Internetului și cum tendințele majore – printre care cloud, mobilitate, big data analytics, IoT și securitate – se reunesc accentuând și mai mult această realitate.
Cele 23 de sesiuni de prezentare de anul acesta din cadrul Cisco Connect au scos în evidență modul în care lumea se va transforma sub influența tehnologiei, a interconectării și a comunicării avansate.
Un exemplu de cooperare în acest sens este între Cisco și Telekom. Cele două companii au început construcția unui ecosistem capabil să ofere soluții și servicii pentru orașe inteligente. Mai exact, vorbim de Smart Lighting, o tehnologie destinată eficientizării energetice și de o soluție pentru parcările inteligente.
“Este important de menționat că aceste tipuri de soluții există deja și pot fi implementate și în România. Autoritățile locale pot opta pentru o implementare modulară. Odată ce infrastructura este dezvoltată, servicii noi precum parcări inteligente, iluminat economic, soluții de management al traficului, pentru sănătate sau alte domenii pot fi adăugate treptat”, spune Dorin Pena, director general Cisco România.
Parcările conectate, spre exemplu, permit unui oraș să direcționeze șoferii către locurile disponibile și astfel să reducă aglomerația din trafic și să optimizeze veniturile generate de acestea. Experții estimează că până la 40% din aglomerația din trafic este cauzată de șoferii care caută locuri de parcare.
Serviciile cloud sunt elemente cheie pentru implementările IoE. Telekom România a anunțat deja obținerea certificării Cisco Cloud Powered Service care atestă investițiile făcute de companie și orientarea către oferirea de servicii cloud și gestionare a acestora la cele mai înalte standarde Cisco.
„Odată cu integrarea sub brandul Telekom am preluat și cele patru direcții strategice de dezvoltare ale grupului. Dezvoltarea de rețele integrate IP pentru oferirea celei mai bune experiențe de utilizare, stabilirea de noi parteneriate pentru a introduce în portofoliul nostru servicii inovative și consolidarea poziției companiei pe sectorul soluțiilor destinate zonei de business. Conceptul “one stop shop” descrie cel mai bine capabilitățile Telekom de a oferi servicii fixe și mobile, soluții standardizate ICT și dezvoltarea de aplicații IoE”, consideră Ovidiu Ghiman, director executiv comercial segment business în cadrul Telekom România.
Cisco estimează o creștere semnificativă a traficului de date în cloud, de la 3,1 zettabytes[1] în 2013 la 8,6 zettabytes în 2018. Din fericire însă, România se află pe primele locuri între țările cu cele mai performante rețele fixe, lucru care îi permite implementarea mult mai ușoară a serviciilor avansate de cloud.