Studii — February 7, 2016 at 6:34 pm

Instituțiile de învățământ din Europa au nevoie de investiții în tehnologie de nouă generație

by

istock_000000111530mediumÎn era digitală în care ne aflăm, instituțiile europene de învățământ au responsabilitatea de a le oferi tinerilor posibilitatea să dobândească abilitățile tehnologice necesare integrării cu ușurință la locurile de muncă viitoare. Cu toate acestea, un studiu demarat la inițiativa Epson, realizat în octombrie anul trecut și la care au participat 3.639 de respondenți din domeniul administrativ, arată că responsabilii de IT din sectorul educațional din Europa sunt reticenți în a ține pasul cu noile tehnologii.

De asemenea, potrivit studiului „International Computer and Information Literacy” realizat de Asociația Internațională pentru Evaluarea Rezultatelor în Educație, majoritatea profesorilor consideră că tehnologiile inovative folosite în sălile de clasă constituie elemente esențiale pentru dezvoltarea abilităților atât de necesare tinerilor la locurilor de muncă viitoare, cum ar fi învățarea independentă, gândirea critică, rezolvarea problemelor din viața reală și reflectarea asupra acestora, comunicarea și colaborarea, creativitatea și competențele digitale.

Cu toate acestea, aproape jumătate dintre respondenții din Franța, Germania, Spania și Marea Britanie sunt conștienți de nevoia de tehnologie din companiile în care lucrează, dar manifestă interes scăzut în rezolvarea acestei probleme. În Italia, peste jumătate (57%) dintre cei chestionați recunosc că fac asta cu bună știință, în timp ce în Spania, doar 28% dintre respondenți spun că ignoră această stare de fapt.

În plus, 38% dintre cumpărătorii de echipamente IT din sectorul educațional din țările mai sus menționate au un interes scăzut în a păstra pasul cu noutățile tehnologice. Acest lucru se întâlnește mai cu seamă în Franța, unde peste jumătate dintre cumpărători recunosc că nu sunt la curent cu ultimele tehnologii, în comparație cu doar 30% în Spania, 32% în UK, 40% în Germania și 41% în Italia.

Mai mult, aproape un sfert din personalul din sectorul de învățământ este de părere că restricțiile în ceea ce privește actualizarea echipamentelor tehnologice sunt un impediment pentru ei în folosirea acestora. Întrebați pe ce fel de tehnologie ar trebui să se concentreze sau să îmbunătățească instituțiile, 43% din personalul din învățământ a menționat laptopuri, iar 40% au menționat imprimantele.

În România, aproape 40% dintre școlile din mediul urban nu folosesc echipamente electronice în procesul de predare la clasă potrivit studiului „Rolul echipamentelor electronice în procesul educațional”, solicitat de Epson și realizat în mediul online în vara anului trecut. Rezultatele sondajului relevă însă importanța pe care o are pentru părinții elevilor o metodă de predare modernă, în condițiile în care 90% dintre cei intervievați consideră necesară folosirea echipamentelor electronice ca suport pentru predarea lecțiilor în cadrul orelor de studiu la școala frecventată de copiii lor.

Nu numai lipsa de tehnologie de ultimă generație împiedică instituțiile de învățământ în a atinge potențialul maxim al utilizării tehnologiei în clase. Profesorii trebuie să fie pregătiți pentru a se simți încrezători să introducă noi tehnologii în procesul educațional și să le folosească în concordanță. Cu toate acestea, slaba pregătire în ceea ce privește modul de utilizare al noilor tehnologii a fost identificată de 31% dintre respondenți ca principalul obstacol care împiedică tehnologia să fie folosită la adevăratul potențial.