Lupta continuă din ultimii ani a marilor companii, se concentrează în principal pe zona de gestionare eficientă a costurilor legate de stocarea datelor în raport cu un volum mereu în creștere al acestora, identificarea celor mai bune soluții de stocare, trecerea sau nu la virtualizare, asigurarea disponibilității continue a aplicațiilor utilizate și nu în ultimul rând monitorizarea permanentă a activității.
Cu soluția propusă celor de la Volksbank România, bazată pe tehnologie EMC, Asseco Driving Competitive Advantage VPLEX for Vmware availability in Volksbank, Asseco SEE a reușit identificarea unei variante eficiente de soluționare a acestor probleme pentru instituția financiară, asigurând următoarele:
Disponibilitatea aplicațiilor. Orice nefuncționare sau întrerupere nu poate fi tolerată și poate fi o experiență foarte costisitoare dacă utilizatorii nu pot obține informațiile de care au nevoie atunci cand au nevoie.
Managementul costurilor. Deși sistemele de stocare au scăzut ca și prețuri, creșterea volumului de date și costurile asociate acestei creșteri poate fi un dezavantaj, iar adăugarea de noi servere, echipamente de rețea, de stocare, de backup și resurse umane, pentru a rămâne în fruntea acestei creșteri de date este foarte costisitoare.
Schimbarea infrastructurii IT. Unele companii se află deja pe drumul către virtualizare, dar pot întâmpina greutăți în ceea ce privește schimbările pe care aceasta le aduce. Trecerea de la fizic la virtual va aduce multe beneficii, dar tranziția în sine poate fi descurajatoare și este probabil să existe întrebări legate de valori de dimensionare, performanță, interoperabilitate sau întrebări legate de instalare și configurare.
Managementul spațiului de stocare. Adăugarea, configurarea și gestionarea continuă a cerințelor de stocare poate fi o provocare, la fel ca și identificarea celei mai bune soluții de stocare.
Monitorizare. Multe companii consideră că este greu de înțeles pe deplin ceea ce se întâmplă în mediul lor și sunt mai mult reactive decât proactive. Idealul propus de specialiști vorbește despre capacitatea fiecăruia de se apăra de posibilele provocări din mediul respectiv, înainte ca acestea să se dezvolte în probleme reale care pot duce la întreruperi ale activității.
“Ca urmare a implementării acestui proiect în parteneriat cu Asseco SEE, Volksbank România și-a reproiectat viitorul, beneficiind la acest moment de avantajul de a utiliza într-un mod eficient resursele de calcul și stocare, o migrare facilă de la site-ul de producție la centrul de recuperare în caz de dezastru în mai puțin de 5 minute, resursele de calcul și stocare existente sunt reutilizate, ferestrele de mentenanță și downtime neplanificate sunt reduse, la fel și riscul operațional. Cât privește arhitectura implementată, aceasta garantează evoluția viitoare și conduce la reducerea costurilor între 10 și 30%, comparativ cu o soluție tradițională de recuperare în caz de dezastru”, a declarat Bogdan Pipernea, Directorul Diviziei de IT&Communications din cadrul Volksbank România.
Cu aceast proiect compania Asseco SEE a fost prezentă la ediția EMC Forum din acest an, organizată în București în luna octombrie, unde printre participanți s-au aflat principalii parteneri EMC din România.
Colaborarea dintre Asseco SEE și EMC a avut o evoluție rapidă în ultimii ani, în 2013 aceasta fiind desemnată EMC Partner of the Year. FAST STARTER. În prezent se poziționează ca Premier Partner al companiei americane.