Studii — February 7, 2016 at 5:58 pm

Experiențe de cumpărare personalizate

by

amadeusUn nou raport comandat de Amadeus și realizat de compania Frost & Sullivan, oferă sfaturi practice pentru companiile aeriene, dar și alți furnizori de turism, care doresc sa dezvolte strategii pentru a crea o călătorie mai plină de satisfacții pentru noile tipuri de călători. Raportul se bazează și pe concluziile unui alt studiu „Future Travellers Tribes 2030: Understanding tomorrow’s traveller”, realizat de Future Foundation și publicat anul acesta.

Într-o lume în care călătorii nu mai sunt definiți de segmentul demografic cărora le aparțin, ci de valorile, comportamentele și motivațiile lor, companiile aeriene, dar și alți furnizori de turism vor fi nevoiți să valorifice „bogăția” de date și informații din social media disponibile, pentru a crea “experiențe de cumpărare” personalizate, care țin cont de nevoile individuale ale călătorilor.

Cel puțin, aceasta este concluzia cheie a studiului “Future Travellers Tribes 2030: Building a more rewarding journey”, care subliniază felul în care companiile aeriene și furnizorii de servicii turistice complementare pot servi mai bine nevoile de călătorie în viitor, prin strategii mai eficiente de merchandising. Studiul explică, de asemenea, și modul în care călătoriile însele se vor schimba până în 2030, în cea mai mare parte datorită mai bunei folosiri a informațiilor disponibile, noilor tehnologii și extinderii canalelor de vânzări.

În același timp, pachetele de produse și servicii personalizate, contactul permanent între furnizorul de călătorie și călător, și experiențele facile de cumpărare vor caracteriza în cea mai mare măsură experiența călătorului viitorului, se spune in raport. Vor apărea noi canale de vânzări, ce pot fi împărțite în canale de “inspirație” (smartphone-uri, tablete, etc.), ce oferă experiențe mai captivante și vor fi instrumente excelente de descoperire a unor viitoare călătorii, și canalele de “informare” (precum un smartwatch sau un robot furnizor de informații), care se vor concentra pe livrarea de conținut standard, informații mai restrânse și pe vânzare (încheierea tranzacției de achiziție).

Cu aceste evoluții, datele și informațiile vor deveni cea mai importantă resursă disponibilă pentru companiile aeriene, oferind un important avantaj competitiv celor care le pot colecta și utiliza cel mai eficient. În plus, raportul subliniază, de asemenea, modul în care noile tehnologii și tehnici de colectare și utilizarea datelor va conduce spre o și mai mare personalizare a experienței de călătorie, în deceniul următor.

Robert Sinclair-Barnes, Strategic Marketing Director, Airline IT, Amadeus a declarat: “Prima fază a studiului nostru „Future Traveller Tribes” a identificat tipurile de călători cărora furnizorii vor trebui să le răspundă în viitor; acest raport oferă companiilor aeriene și partenerii lor de servicii complementare sfaturi practice despre cum se pot pregăti pentru a satisface nevoilor unor noi segmente de călători. În cele din urmă, înțelegerea motivațiilor de călătorie și evoluția comportamentului de cumpărare va oferi companiilor aeriene si altor furnizori o bază pentru a construi experiențe mai plină de satisfacții pentru călătorii de mâine.”

Lawrence Lundy, Principal ICT Consultant, Frost & Sullivan, a comentat: “Pentru ca furnizorii de turism să elaboreze strategii noi pentru a deveni cu adevărat <>, este esențial ca aceștia să răspundă nevoilor diferitelor tipuri de călători. “Iubitorii de social media”, de exemplu, vor căuta inspirație pentru vacanțele lor prin intermediul rețelelor sociale și vor aștepta un grad foarte ridicat de personalizare de la furnizorii. Ei vor fi deschiși către noi servicii în orice stadiu al călătoriei lor, acceptă și utilizează cu ușurință noile tehnologii, cum ar fi roboți furnizori de servicii sau aplicații de realitate augmentată.”

Pentru a descărca ambele rapoarte, vă invităm să vizitați www.amadeus.com/tribes2030