Business — February 8, 2016 at 12:59 pm

Rata de adopţie a sistemelor complete de e-commerce va ajunge la 25% în 2016

by

vanzariUn sistem 100% integrat de e-commerce înseamnă conectare automată între unul sau mai multe software-uri de gestiune (ERP), sisteme de plăți online, marketplace-uri, platforme de marketing din țară și/sau din străinătate, servicii de curierat și logistică, inclusiv depozitare prin e-fulfillment.

Conform specialiştilor Teamshare, comercianții care aspiră la dezvoltarea unui retail online B2B sau B2C eficient trebuie să aibă în vedere implementarea a cel puţin pachetului ”de bază”, constând în platforma de ERP integrată cu cea de e-commerce, asigurarea comunicării automatizate cu partenerii prin feed-uri de produse, dar și utilizarea sistemelor de online marketing.

În prezent, clienţii care intră în contact cu sistemul e-commerce Teamshare, au la dispoziţie un software integrat cu 18 aplicații de ERP din România, Franța, Rusia și Turcia, printre cele mai importante numărându-se SAP, Microsoft Dynamics NAV, Neomanager și B-ORG, WinMentor. De asemenea, platforma este integrată cu 7 sisteme de plăți online din România și Franța, precum Mobilpay.ro, PayU.ro și LibraPay.ro, precum și cu principalele sisteme marketplace din țară, eMag, evoMAG și Elefant.ro. Mai mult, clienții Teamshare au la dispoziție servicii de curierat, respectiv logistică și depozitare, prin colaborarea cu serviciul de e-fulfillment Frisbo.

Nu în ultimul rând, aceasta este integrată cu platformele de e-mail marketing, respectiv, remarketing, Newsman și Retargeting.biz, dar și cu Marketizator, platformă de optimizare a ratei de conversie.

marius-panait_teamshare”Integrarea tuturor serviciilor presupune un business foarte complex, cu canale de vânzare multiple. De fiecare dată, integrarea la nivel de ’bucătărie internă’ a fiecărui client a presupus mai mult timp și costuri interne decât partea de dezvoltare software. De aceea, integrarea serviciilor este un proces de durată, care are, însă, și efecte pe termen lung, oferind scalabilitate”, a declarat Marius Panait, Managing Partner Entelion Software.

Principalele beneficii resimțite de clienții care optează pentru integrarea tuturor serviciilor cu platforma de e-commerce sunt reducerea timpului de procesare a comenzilor, optimizarea costurilor de personal și creșterea vitezei ciclului de livrare-încasare.

Astfel, timpul de procesare scade de la 10 minute/comandă la un singur minut, în timp ce automatizările operaționale scad riscul erorilor umane și permit angajaților să se concentreze pe promovarea magazinului. Toate aceste îmbunătățiri au un impact direct asupra vânzărilor, care cresc cu cel putin 10-15% în primele 6 luni de la integrare.

”Prima integrare totală a platformei a fost realizată în urmă cu 7 ani, cu platforma B-ORG ERP de la Transart, operațiune care a presupus 3-4 luni de dezvoltare și testare. De atunci, am evoluat în permanență, pentru a ne adapta cerințelor clienților – am putea spune că facem fine tuning în continuu, pentru a putea automatiza procesele și mai ales excepțiile de la regulile automate”, a mai precizat Marius Panait.