Samsung a început derularea unei versiuni de test a propriei platforme de plăţi mobile în Coreea de Sud, conform unui anunţ recent al companiei. Samsung Pay, răspunsul acestei companii la Apple Pay şi Android Pay, este actualmente disponibilă pentru un grup selectat de utilizatori, împreună cu telefoanele inteligente Galaxy S6 şi S6 Edge.
Testele indică faptul că Samsung se apropie de momentul competiţiei depline cu concurentul său, Apple Pay. Deşi compania nu a furnizat o dată de lansare oficială, câteva rapoarte anterioare indică faptul că lansarea americană este prevăzută pentru luna septembrie.
Practic, Samsung Pay funcţionează în mare parte similar cu Apple Pay şi Android Pay, platforma care va fi şi ea lansată în curând.
Însă dincolo de aparenţe, platforma Samsung abordează plăţile mobile în mod diferit de competitorii ei. Ca şi Apple Pay şi Android Pay, Samsung Pay foloseşte near field communication (NFC) pentru efectuarea plăţilor de pe telefon. Spre deosebire însă de cei doi competitori, serviciul lansat de Samsung suportă standardul de transmisie magnetică securizată (MST), un standard care este similar cu banda magnetică de pe cardurile tradiţionale de credit.
Spre deoasebire de NFC, care încă nu se bucură de suport larg la nivelul terminalelor POS, MST este suportat de aproape toate terminalele care acceptă carduri de credit; acest fapt ar putea ajuta Samsung să depăşească unele din barierele iniţiale care au împiedicat adoptarea pe scară largă a standardului NFC. De fapt, acest fapt s-ar putea dovedi suficient ca Samsung să depăşească Apple şi Google în spaţiul plăţilor mobile, un univers încă în plină formare.
La rândul ei, Apple a actualizat propria platformă de plăţi mobile. recent, compania a extins platforma Apple Pay în Marea Britanie, prima ţară dinafara Statelor Unite care primeşte accesul la acest serviciu.
Cu toate astea, momentul lansării Samsung pare relativ scurt în comparaţie cu competitorii săi. În luna februarie, Samsung a achiziţionat compania de plăţi mobile LoopPay, unul din primele indicii ale seriozităţii intenţiilor Samsung de a intra în competiţie cu Apple şi Google.