Internet/Telecom — February 9, 2016 at 7:30 pm

6 motive pentru care aveti nevoie de varianta mobile a site-ului

by

mobile-versionWebsite-urile pentru mobil reprezintă o varianta adaptata pentru folosirea pe ecranele mai mici ale telefoanelor mobile.

Iată câteva din motivele pentru care este important să dispuneți de o variantă mobilepentru site-ul dvs.:

1. În prezent oamenii utilizează dispozitivele mobile într-o proporție mai mare decât laptop-urile și desktop-urile la un loc. Pariez că ați văzut persoane folosindu-și telefonul chiar și în fața propriului laptop/ dekstop. Îl folosim chiar și atunci când ieșim cu prietenii, ne uităm la TV sau când mergem la toaletă.

2. Statisticile arată ca dacă un website nu este „mobile-friendly” utilizatorul îl va părăsi imediat cu șanse scăzute de a mai reveni. Pe de-altă parte un site „mobile-friendly” are cu 74% mai multe șanse de a determina utilizatorul să revină.

3. Ca urmare a unei politici noi, implementate recent, motoare de căutare precum Google, Yahoo sau Bing vor penaliza în rezultatele de căutare website-urile care nu sunt optimizate și pentru mobil. Ceea ce înrăutățește situația este de fapt specificitatea utilizatorilor de smartphone-uri. Spre deosebire de utilizatorii de desktop, aceștia nu vor naviga mai departe de primele 10 rezultate din pagina de căutare. Asta înseamnă că dacă pagina dvs. nu se află în primele 10 nu vă veți putea aștepta la mai mulți utilizatori via Google.

4. Utilizatorii de mobile sunt mai valoroși pentru afacerea dvs. decât cei ce folosesc desktop-uri în general. De ce? Pentru că vizitatorii mobile sunt mai predispuși la a face o comandă. Explicația: utilizatorii de mobile iau decizii și acționează mai rapid. Odată ce au deschis un browser pe mobile ei știu ce vor și trec la fapt imediat ce au găsit ce caută.

Mai mult decât atât, Amazon a publicat o serie de date ce evidențiază că media achizițiilor pe mobile este mai mare pe mobil pentru că utilizatorii acestora tind să fie mai spontani.

5. Un website ce nu este adaptabil la dispozitivele mobile poate dăuna imaginii companiei. Studiile arată ca dacă vizitatorii site-ului dvs. nu pot accesa o variantă mobile-friendly ei nu doar că îl părăsesc imediat, ci și cu impresia că nu poate fi servit corespunzător de către compania dvs. Prin urmare nu vor reveni nici chiar atunci când se află în fața unui desktop.

6. Website-urile adaptabile la dispozitivele mobile pot folosi capabilitățile hardware ale acestora pentru a facilita comunicarea între dvs. și vizitatori/clienți. Cu un singur clic clientul vă poate suna, trimite un mesaj sau poate porni funcția de navigație către dvs.

Vestea bună e că pentru a avea o versiune de mobil nu este nici complicat nici costisitor.

de Alex Ionescu, Wisesys