Internet/Telecom — February 9, 2016 at 7:34 pm

Companiile românești utilizează atât internet fix, cât şi internet mobil

by

istock_000000071945smallDoua studii de piata comandate de ANCOM arata ca in 77% dintre companiile care utilizeaza internet fix se utilizeaza si internet mobil, precum si ca in 91% dintre companiile care utilizeaza internet mobil se utilizeaza si internet fix.

Conform rezultatelor studiului privind utilizarea internetului fix, 64% dintre cei care utilizeaza si internet mobil spun ca folosesc mai degraba internetul fix in locatia in care isi desfasoara activitatea compania/institutia, cel mobil fiind accesat de obicei in deplasari sau cand nu functioneaza internetul fix. Persoanele juridice folosesc internetul fix mai ales pentru e-mail (98%), browsing (87%) si tranzactii bancare (79%). Principalele criterii de alegere a furnizorului de internet fix sunt disponibilitatea serviciului de relatii cu clientii si timpul de interventie in caz de urgente (84% dintre respondenti considerand ca acesta este foarte important sau destul de important, procentul ajungand chiar la 94% in cazul companiilor cu peste 50 de angajati), fiind urmat de pretul abonamentului (82%), de viteza maxima de transfer (77%) si de posibilitatea de a oferi un pachet de servicii care sa contina si internet fix (77%).
O companie detine in medie 10 dispozitive de pe care poate fi accesat internetul fix, insa doar 8 dintre acestea sunt si conectate. Cele mai multe companii acceseaza internetul fix de pe calculator/desktop (85%), laptop/notebook (75%) si tableta (34%).

73% nu au schimbat nimic in ultimele 12 luni la serviciile de internet fix folosite in companie/institutie. Doar 8% au renuntat la un furnizor cu totul, iar 20% au schimbat planul tarifar, pastrand furnizorul. De asemenea, peste doua treimi dintre respondenti (69%) au afirmat ca nu vor schimba nimic la conexiunea/conexiunile de internet fix in urmatoarele 12 luni.
Studiul privind utilizarea internetului fix in companii/institutii a fost realizat prin 1.499 de interviuri, si este reprezentativ la nivel national pentru persoanele juridice care folosesc servicii de acces la internet la puncte fixe in Romania. Marja de eroare este de ±2.6%, la un nivel de incredere de 95%.

Studiul privind utilizarea internetului mobil in randul persoanelor juridice arata ca 92% dintre companiile ce utilizeaza internet mobil il folosesc printr-un telefon/smartphone cu abonament de telefonie, 6% printr-un telefon/smartphone cu cartela preplatita, iar 36% utilizeaza tablete sau stick-uri USB pentru calculator/laptop. Acestea din urma sunt mai des utilizate in cadrul companiilor cu cifra de afaceri de peste 1 mil. euro (64%), precum si in cele cu cel putin 50 angajati (41%). In medie, a reiesit ca organizatiile chestionate detin 6 SIM-uri conectate la internet mobil.
Internetul mobil este folosit zilnic sau aproape zilnic de 88% dintre angajati, in numai 4% dintre companii acesta fiind utilizat cel mult de 2-3 ori pe luna. Angajatii din firmele mici, din domeniul comercial sau institutiile publice sunt cei care, intr-o pondere mai mare, sunt utilizatori sporadici de internet mobil, dar chiar si in cazul lor ponderea de utilizare zilnica nu scade sub 76%. Accesul la internet mobil se face in special pentru e-mail, browsing si transfer de fisiere, indiferent de modalitatea de conectare utilizata.

Cele mai importante criterii în alegerea unui furnizor de internet mobil sunt pretul abonamentului, gradul de acoperire al retelei mobile si traficul inclus.

Un procent de 87% dintre organizatiile chestionate nu a schimbat furnizorul de servicii de internet mobil in ultimele 12 luni, in timp ce majoritatea a declarat ca, in urmatoarele 12 luni, este foarte probabil sau probabil sa nu schimbe furnizorul.

Studiul privind utilizarea internetului mobil in companii/institutii a fost realizat pe un esantion de 1.640 persoane juridice din Romania care folosesc servicii de internet mobil, cu o eroare maxima de +/-2,53%, la un nivel de probabilitate de 95%.