Senior Software, jucator local din piata de sisteme ERP, inregistreaza o crestere anuala constanta, iar reteaua de parteneri ocupa un loc extrem de important in strategia companiei. Despre valoarea adaugata pe care o aduce compania clientilor sai am discutat cu Daniel Toma, director general Senior Software.
Club IT&C: Senior Software este o prezenta dinamica pe piata solutiilor de afaceri. Cum reusiti acest lucru, in conditiile in care opinia cvasi-generala legata de aceasta piata este cea de stagnare?
Daniel Toma: Cred ca este o problema care tine de cultura organizationala. Senior Sofware s-a nascut si dezvoltat pe o piata deja matura. Pentru a avea succes in aceste conditii trebuie sa compensezi inertia (sau lipsa ei) generata de o anumita vechime, cu alte elemente, precum inovatie, flexibilitate, know-how, tehnologie, valoare adaugata, servicii de calitate, elemente pe care trebuie sa le detii intr-o masura mai mare decat media pietei. In caz contrar, nu exista nicio motivatie pentru care piata ar accepta un nou jucator.
Starea actuala a pietei nu constituie astfel un impediment pentru noi, avand in vedere ca nu ne lasam purtati de curentul pietei ci ne generam tractiunea necesara. Am fost nevoiti sa facem acest lucru inca din prima zi si de aceea a devenit un mod de a fi.
Club IT&C: Care sunt, in opinia dumneavoastra, avantajele competitive care contribuie la succesul Senior Software?
Daniel Toma:
1. Portofoliul de clienti
Clientii nostri reprezinta cartea de vizita care ne recomanda. Discutam de companii dinamice, multe sunt lideri de piata, care – asemenea noua – nu asteapta din exterior o solutie la problemele pe care le au, ci cauta activ, in interior, raspunsuri. Ei ne invata pe noi, ca si partener de infrastructura si know-how, ce nevoi reale sunt in piata si care ar fi modalitatile prin care am putea sa le oferim noi mecanisme de control si dezvoltare a afacerii. Ne impun un anumit ritm, nu avem voie sa ramanem in urma lor, ci dimpotriva, se asteapta de la noi sa fim cu un pas inaintea pietei.
2. Produsele
Produsele Senior Software sunt framework-uri flexibile, adaptabile la conditiile pietei. De la interfata, procese de business, sisteme de analiza si raportare – toate elementele pot fi adaptate noilor cerinte ale pietei. Daca un client este prins intr-un sistem inchis, in momentul in care acesta nu mai raspunde la nevoile business-ului sau, este nevoit sa il schimbe, nu are de ales. Sistemele noastre se adapteaza in permanenta clientului si pietei.
Avem clienti care au inceput colaborarea cu noi in momentul in care erau 5 oameni in organizatie, iar acum sunt sute, au puncte de lucru in toata tara si in niciun moment nu s-a pus problema schimbarii. Dimpotriva, pe masura ce un client se dezvolta putem sa-i oferim sisteme, module sau add-onuri specializate care se implementeaza conform noilor necesitati si ii accelereaza cresterea.
3. Serviciile
Un sistem informatic, oricat de bun ar fi, daca nu este insotit de servicii pe masura, isi pierde valoarea. Satisfactia unui client este data de mixul dintre produs si servicii anexe. Incepand cu momentul vanzarii – perceput de client tot ca un serviciu – si continuand cu analiza de business, implementarea si serviciile post implementare, nu ai voie sa reduci calitatea acestora. Perceptia finala va fi data de cel mai slab serviciu oferit. Ca urmare, monitorizam si imbunatatim constant oferta noastra de servicii.
4. Accesul la produse si servicii
Senior Software activeaza in zona IMM-urilor si ofera toata gama de produse necesara segmentului nostru de clienti: ERP, CRM, Business Intelligence, SFA, WMS, E-commerce si altele. Sistemele noastre sunt construite astfel incat sa fie accesibile, inclusiv financiar, acestui segment de companii. Desi oferim functionalitati de top si platforme renumite la nivel international – cum este SeniorVisualBI, dezvoltat pe platforma Tableau Software, lider mondial in vizualizarea datelor – oferta noastra comerciala este adaptata pietei romanesti. In plus, produsele noastre pot fi livrate On Premise sau SaaS si pot fi accesate de pe PC, tablete si smartphone-uri.
Club IT&C: Firma dumneavoastra anunta des implementari de proiecte si solutii in zona IMM-urilor. Cat de dinamica este, de fapt, aceasta zona si cat de multa nevoie are ea de astfel de solutii acum, intr-o epoca in care se vorbeste pretutindeni de cloud computing, mobilitate si externalizare IT?
Daniel Toma: In segmentul nostru de piata este extrem de apreciat know-how-ul care insoteste produsul. Multi dintre clientii nostri au inceput sa-si diversifice activitatile si au intrat pe segmente noi: unii au inceput sa exporte, altii au intrat in zona de online, altii in retail etc. Sunt zone noi pentru ei, astfel ca pe langa un sistem specializat au nevoie si de o infuzie de cunostinte, de bune practici integrate in aceste solutii.
Orice schimbare a pietei, a comportamentului clientilor, prezinta noi oportunitati. Odata cu clientii nostri ne-am extins si noi aria de acoperire si am inceput sa exportam: avem deja implementari in Italia, UK, Bulgaria si urmeaza si altele. In plus, acoperim zone din ce in ce mai largi de business, spre exemplu:
– Recent ne-am extins portofoliul cu produse si servicii pentru zona de supply chain, arie care a devenit foarte interesanta in ultima perioada pentru ca este vitala in ceea ce priveste calitatea serviciilor oferite de catre clientii nostri. Sa ai produsul potrivit, in cantitatea potrivita si la momentul potrivit este un aspect perceput de catre consumatorul final ca si serviciu, iar fara solutii SCM performante este foarte dificil de realizat un astfel de obiectiv.
– Avem un sistem SFA extrem de bogat in functionalitati, disponibil pe orice tableta si smartphone cu Android,
– Sistemele de analiza si raportare sunt si acestea disponibile in orice mediu,
– SeniorERP a fost primul ERP din Romania disponibil in Azure, solutia cloud de la Microsoft, si asa mai departe.
Practic, clientul Senior Software are libertatea de a alege configuratia care i se potriveste, iar aceasta poate fi modificata in orice moment.
Club IT&C: In urma cu 3 ani ati achizitionat un pachet de actiuni la firma Content Speed. Care sunt rezultatele acestei actiuni si daca aveti in plan si alte achizitii?
Daniel Toma: Fiind prima investitie, am avut foarte multe lucruri de invatat. Alinierea a doua culturi de business foarte diferite a reprezentat un tip nou de provocare. Piata de e-commerce este promitatoare, foarte dinamica si extrem de competitiva. Vom mai face investitii in aceasta zona si nu numai.