INTERVIU — February 9, 2016 at 5:35 pm

Novell – soluţii cu patina timpului în haine noi

by

novellÎn cadrul evenimentului Romsym Day 2015, Novell a fost prezentă cu o soluții de user governance și de management al accesului. Despre noua strategie a companiei am discutat cu Arpad Kelemen, SEE pre-sales technical manager, Novell.

Club IT&C: De ce pune Novell accent pe soluţii de securitate?
Arpad Kelemen:
De multă vreme compania avea, sub brandul Novell, iDirectory, acea soluţie de tip Directory pentru ţinerea de evidenţă a userilor şi obiectelor, a avut Sentinel, care este un log manager, şi a avut Identity Management, o soluţie care a fost sus în clasamentul Gartner ani de zile. În acest moment are loc o repoziţionare a firmei, iar partea de securitate a intrat sub NetIQ.
Este vorba de aceeaşi familie de firme, însă a existat o clarificare de portofoliu. NetIQ a fost o companie tradiţională de securitate,
iar Novell a o companie tradiţională de networking.

Club IT&C: Şi atunci Novell ce este la ora actuală?
Arpad Kelemen:
O umbrelă. Un acoperiş care cuprinde Novell, NetIQ, Borland, SuSE, MicroFocus. Fiecare companie are un portofoliu bine definit de produse şi soluţii. Ca atare, tot ce ţine de securitate intră sub numele de NetIQ, deoarece NetIQ a fost o companie special înfiinţată pentru partea de securitate. Şi acum există acele produse dedicate Active Directory, pentru un management mult mai strict al Active Directory.

Club IT&C: Soluţiile dezvoltate de Novell erau de multe ori atât de eficiente, încât lumea uita de ele, fiindcă lucrurile în firme mergeau de la sine. Odată cu această reaşezare în companie, cum veţi proceda ca o asemenea situaţie să nu se mai repete?
Arpad Kelemen:
Din păcate, produsul nostru Netware nu mai există pe piaţă. Există urmaşul lui, tot pe bază de Linux, care are toate componentele Netware.
Nu îmi fac iluzii că ceea ce s-a întâmplat pe vremuri nu se va mai repeta. Situaţia este însă diferită cu NetIQ şi cu soluţiile de securitate, unde prezenţa va fi mai agresivă, astfel încât firma să fie prezentă cât mai mult în conştiinţa publică.

Club IT&C: Cât va conta, din acest punct de vedere, relaţia cu partenerii de distribuţie, cum este Romsym Data?
Arpad Kelemen:
Noi mizăm pe o strategie în care contează cel mai mult securitatea şi fiabilitatea unei soluţii. Noi în Novell ştim bine că odată ce implementăm o soluţie, nu se mai pierde timpul cu managementul acestei soluţii, ci ea devine imediat operaţională. Aceasta va fi şi strategia de bază, de explicare către beneficiari a faptului că firmele de sub umbrela Novell nu vor decât să fie recunoscute pentru că îşi fac treaba foarte bine.

Club IT&C: Ce game de clienţi vizaţi?
Arpad Kelemen:
În România lucrurile sunt puţin mai dificile. Însă clienţii mici, care nu-şi pot permite să angajeze personal IT dedicat, reprezintă o ţintă principală pentru noi. Iar după aceea vor veni şi clienţii mari. Lucrăm pe această strategie pentru România cam de un an de zile. Este şi motivul pentru care lucrăm cu Romsym Data, deoarece firma este un distribuitor de soluţii prin excelenţă. Nu ne mai interesează parteneriatele cu firme de distribuţie care fac în principal box moving.

Club IT&C: Dumneavoastră lucraţi din Budapesta. Este o oportunitate existenţa unor proiecte regionale pentru ţările din care face parte şi România?
Arpad Kelemen:
În mod cert. Iar acest răspuns este valabil pentru toate soluţiile din portofoliul nostru. Proiectele sunt cu atât mai importante cu cât sunt mai mari. În Budapesta există un centru de servicii cu 50 de oameni, iar eu sper ca şi în România să avem cât se poate de repede un centru cu cinci oameni tehnici.
Problema este de logistică. Cincizeci de oameni aflaţi într-un loc nu înseamnă o problemă pentru pieţe volatile. Însă atunci când pieţele se stabilizează şi se dezvoltă organic, este mult mai rentabil să dezvolţi echipe locale. Într-un fel, aşa ne şi stabilizăm piaţa.

de Bogdan Marchidanu