Cloud Computing / Edge — February 13, 2016 at 3:17 pm

Bătălie strânsă

by

agile-cloud-ts-100588281-primaryidge1Conform celor mai recente date publicate de Gartner, serviciul Office 365 de la Microsoft a întrecut serviciul Apps de la Google din punct de vedere al ratei de adopţie în mediul enterprise. Cele două servicii domină piaţa de cloud public la nivel mondial. Conform unui ultim raport emis de firma de cercetare a pieţei, 13% din companiile listate public folosesc fie Office 365, fie Google Apps în mediile lor de lucru.

Din acest procent, aproape două treimi, respectiv 8,5% din totalul companiilor listate, utilizează Office 365, în vreme ce 4,7% utilizează serviciul de cloud public oferit de Google. Restul de 87% din companiile incluse în eşantionul folosit de Gartner folosesc soluţii clasice sau alte servicii de cloud privat, hibrid sau hostat. Astfel de rezultate au darul, conform oficialilor Gartner, de a încuraja alţi operatori de servicii de cloud public să atace frontal mentalitatea utilizatorilor legată de pericolele adoptării unor astfel de servicii.

“Deşi ne aflăm încă în stadii timpurii de adoptare a serviciilor de cloud public precum e-mailul, atât Microsoft cât şi Google demonstrează că ofertele lor se bucură de încredere în rândul companiilor, indiferent de dimensiuni, verticale industriale sau zone geografice,” a declarat presei Nikos Drakos, vicepreşedinte însărcinat cu cercetarea la Gartner. “Acest fapt arată limpede că acele firme care se gândesc la adoptarea unor astfel de servicii ar trebui să pună serios la îndoială presupunerea că ele, serviciile, nu sunt potrivite pentru regiunea lor geografică, dimensiuni sau verticală industrială. Rezultatele noastre arată că organizaţii de toate felurile folosesc deja servicii de mail în cloud public, iar numărul lor creşte cu rapiditate.”

Ca să realizeze studiul, Gartner a monitorizat adresele de servere de e-mail pentru un număr de circa 40.000 companii listate public de pe întreg cuprinsul globului, pentru a vedea care din aceste adrese sunt legate de serviciile publice oferite de Google sau Microsoft. Conform acestor rezultate, serviciile de e-mail în cloud oferite de Microsoft sunt cel mai des utilizate de companii care operează în verticale industriale puternic reglementate, aşa cum ar fi utilităţile, energia şi domeniul aerospaţial. În schimb, oferta Google de comunicaţii este cel mai larg utilizată de companii din verticale cu concurenţă intensă, unde reglementările care guvernează aceste verticale sunt mai puţin stricte. Exemplele citate includ firme din dezvoltarea de software, comerţ, publicitate, media, educaţie, industria alimentară şi turism.

Din punct de vedere al dimensiunilor companiilor utilizator, serviciile Microsoft sunt mai populare în cadrul organizaţiilor mari, cu venituri anuale de peste 10 miliarde USD, unde cota acestui furnizor atinge nivelul de 80%. Popularitatea serviciilor oferite de Google este mai mare în rândul companiilor mai mici, apropiindu-se de 50% în cazul companiilor cu venituri anuale mai mici de 50 de milioane USD.

de Bogdan Marchidanu