Piaţa românească are o importanţă deosebită pentru strategia regională Dell, nu doar datorită dimensiunii, ci şi creşterii semnificative înregistrate – au declarat oficialii Dell în cadrul evenimentului de aniversare a 10 ani de prezenţă a companiei în România. Creşterile de pe piaţa locală continuă să fie mai mari decât în alte ţări din regiunea Europei de Sud-Est (SEE). Zece noi angajaţi se vor alătura în următoarele câteva luni echipei Dell din România, care va funcţiona ca un centru de partajare de expertiză pentru întreaga piaţă Central şi Est-Europeană, nu doar pentru SEE.
“Suntem încântați de nivelul de cunoştinţe atins de echipa locală, atât pe partea tehnică, cât şi din punct de vedere al dezvoltării afacerii, şi vrem să folosim această experienţă la o scară mai largă, în Europa Centrală şi de Est”, a declarat Tomislav Juraga, Regional Sales Director SEE, Dell, EMEA Emerging Markets.
El a adăugat că, datorită implicării speciale a partenerului român, a investiţiilor şi a muncii depuse, Dell România a obținut rezultate foarte solide. Juraga a spus că firmele partenere din România merită recunoaştere pentru dorinţa lor continuă de perfecționare. Dintr-un număr de 36 de nominalizări de excepţie, douăsprezece companii partenere locale au fost premiate în cadrul Dell Partner Gala pentru rezultate remarcabile.
Conform studiilor recente IDC, Dell deţine, la nivel global, fie prima, fie a doua poziţie pe cele mai multe segmente de piaţă, iar această clasificare este valabilă şi pentru România. Anja Monrad, Executive Director & General Manager, CEE, Dell, EMEA Emerging Markets a declarat că “în ultimele luni s-au dezvoltat multe lucruri. Dell a câştigat cotă de piaţă pe segmentul Clienţi timp de opt trimestre la rând. De asemenea, suntem numărul doi la nivel global în segmentul de servicii şi numărul unu în segmentul de servere pentru ultimele două trimestre. Cel mai important, însă, e faptul că noi ne menținem poziția de stabilitate, în contrast cu sentimentul general de pe piaţă, marcată de multe schimbări, reașezări şi transformări”.
Strategia Dell – axată pe ideea de companie cu gamă completă de produse şi servicii – s-a dovedit a fi câştigătoare, în condiţiile în care compania a reuşit în decurs de doar un an să recâştige 3 miliarde USD din cele 26 miliarde USD pe care Michael Dell le-a pus la bătaie ca să recâştige controlul deplin al companiei, în octombrie 2014. Pe lângă concentrarea asupra nevoilor clienţilor şi consumatorilor – aspect reprezentativ pentru unul din capetele gamei, Dell va continua să dezvolte şi celălalt segment.
Astfel, se vizează atât furnizarea de soluţii pentru mobilitate, transformare, cloud, big data, cât şi obţinerea de beneficii din acest concept şi securitatea.
Motto-ul companiei: Transformă – Conectează – Informează – Protejează va continua să fie în centrul atenţiei Dell în următoarea perioadă, cu obiective specifice pentru fiecare piaţă.
David Spruyt – Distribution Sales Director Central & Eastern Europe, Dell, EMEA Emerging Markets, consideră că localizarea este extrem de importantă pe segmentul de consumer şi că, prin aplicarea unei asemenea strategii, el se aşteaptă ca Dell să atingă o cotă de piaţă de 10% pe acest segment în România până la sfârşitul anului 2015. “Am observat pe piaţa din România elemente specifice care nu seamănă cu nimic din regiune. Este un bun exemplu al nevoii de localizare a strategiilor în scopul sprijinirii obiectivelor noastre. Înţelegând motivele din spatele acestor mişcări, vedem în continuare mari oportunităţi”, a spusSpruyt. Oficialul Dell a mai anunţat şi distribuirea pe piaţa locală a câtorva din produsele care au înregistrat cel mai mare succes cu ocazia CES Las Vegas, până la sfârşitul acestui an.
În ceea ce priveşte viitorul segmentului Enterprise, Dell vede o orientare către agilitate. “Companiile au nevoie să folosească eficient resursele, au nevoie de posibilitatea de a integra toate echipamentele şi terminalele lor prin software proiectat pentru integrare, au nevoie de suficient spaţiu de stocare de date, de utilizarea inteligentă a conceptului big data – pe care eu prefer să-l numesc analytics, deoarece astfel se subliniază nivelul înalt de utilizare al datelor, securitatea lor şi lucrurile realizate prin simplitate”, a declaratŞerban Zirnovan, Enterprise Solutions Group Manager CEE, Dell, EMEA Emerging Markets.
Soluţiile Dell vor acoperi de la un capăt la celălalt al spectrului toate aceste nevoi ale companiilor şi vor transforma IT-ul mai degrabă într-un generator de afaceri pentru firme decât într-un serviciu de afaceri. “Este greu să vorbeşti doar despre un produs. De exemplu, PowerEdge şi VRTX – literalmente un centru de date pentru birouri, cu toate necesităţile acoperite – stocare de date, securitate, alimentare – chiar dacă sunt produse excepţionale, pot răspunde doar anumitor nevoi, în vreme ce alte companii ar putea avea nevoie să integreze cloud-ul privat cu un cloud open, sau să lege împreună diferite terminale, aplicaţii software, platforme şi multe altele. Dell dispune de capacitatea deplină de a răspunde tuturor acestor nevoi ale clienţilor pentru a genera profitabilitate pentru ei”, a concluzionat Zirnovan.
Premiile pentru parteneri au fost oferite pe douăsprezece categorii diferite, pe baza unui set de criterii care au combinat volumele, pro-activitatea, mixul de produse, prezenţa pe piaţă, complexitatea proiectelor, cunoştinţele tehnice, conform specificaţiilor fiecărei categorii.
Premiaţii au fost: Gemini SP, Network One Distribution, ETA2U, Sobis, eMag, Asbis România, Logic Computer, Flanco, Lasting System, Q-East Software şi, la categoria persoane, Ionuţ Păun.