Definitia puterii in toate formele ei de manifestare presupune capacitatea de a trasa obiective, a lua decizii cat mai putin compromisorii si a garanta implementarea empirica a acestora. Scopul fiind castigarea unui avantaj social, care implica deopotriva acces, influenta si putere financiara.
Pentru a directiona constructiv aceste atribute ale puterii, ai nevoie de control, sub toate aspectele lui. In mediul de business, controlul vizeaza performanta companiei si un canal important prin care acesta se manifesta este sistemul informatic.
Performanta unei companii presupune o viziune de ansamblu asupra unor factori precum: cresterea vanzarilor; echilibru intre cost si calitate si nu in ultimul rand construirea motivatiei in randul angajatilor. Totul este sustinut de un schelet format din oameni si nelipsitul sistem informatic.
Pentru a alinia obiectivele IT celor de business trebuie parcursi urmatorii pasi:
– audit IT bianual de securitate si functionalitate;
– mentenanta IT preventiva hardware si software;
– monitorizare in timp real la nivel de echipamente si aplicatii;
– realizarea unui acces partajat la resurse;
– implementarea sau optimizarea unor aplicatii specifice activitatii;
– facilitarea accesului la resurse externe de tip Cloud.
Neglijarea acestor pasi va compromite fara echivoc performanta unei companii indiferent de marimea ei, mai mult, cu cat compania este mai mare si pagubele vor fi direct proportionale.
Servicii de Externalizare IT & Servicii IT de Reparatii Laptopuri si Echipamente IT.
Sa luam exemplul unei companii cu o cifra de afaceri de un milion de euro la o medie de 250 de zile lucratoare pe an – timpul in cadrul acestei societati valoreaza 500 euro/ora.
Atat poate pierde o companie daca o aplicatie critica sau un echipament critic devin nefunctionale, fara a lua in calcul pierderea efectiva a datelor sau depasirea unui termen limita pentru un proiect.
Fie ca acest lucru se intampla premeditat sau nu, noi ne-am specializat in managementul situatiilor de risc, cu expertiza in fiecare domeniu de activitate.
Beneficiile unei companii care a ales sa isi gestioneze in regim externalizat infrastructura IT tintesc reduceri de costuri, optimizarea activitatii si suportul efectiv in atingerea obiectivelor de business.
Acest suport presupune un mix intre managementul IT si investitiile in infrastructura si are un aport de pana la 23% din potentialul de crestere a cifrei de afaceri.
Mentenanta preventiva la nivel de echipamente sau aplicatii poate prelungi costul total de detinere al acestora cu perioade cuprinse intre 6 luni si 2 ani.
Un sistem informatic corect administrat te protejeaza de ochii concurentei si iti poate aduce un avantaj competitional, secretul este ca riscul sa fie externalizat, atat timp cat va fi mentinut in interiorul companiei te va face vulnerabil.
de Alex Trifu, HyperCubic Outsourcing