Având o cifra de afaceri înregistrată în 2014 de 15.8 milioane euro și o creștere mai accentuată, de aproximativ 35%, în industrie, RBC preconizează că anul în curs va duce la buna desfășurare și finalizare a mai multor planuri strategice.
“În condițiile economice date, considerăm că ritmul de creștere, atât pe verticală, cât și pe orizontală este sănătos și denotă o afacere pregătită pentru o dezvoltare susținută”, a declarat Andrei Bojiță, CEO Romanian Business Consult. “În ciuda impedimentelor care nu au permis o creștere mai mare a industriei de retail anul trecut – se caută formate noi, mai mici, mai flexibile, există o mare presiune pe prețuri etc. – market-share-ul RBC s-a păstrat la același nivel ca în anul anterior. Pentru 2015, se preconizează o creștere a cifrei de afaceri de peste 10%”, a încheiat acesta.
Planul de creștere a grupului pentru anul în curs are în vedere obiective clare. În ceea ce privește industria de retail, prioritatea în momentul de față este integrarea cât mai ușoară și în termenul legal a noului sistem de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic în activitatea clienților RBC. În paralel, se urmărește dezvoltarea a noi soluții complexe de gestionare a nevoilor clienților și potențialilor clienți. În acest sens, a fost înființat un nou departament – Product & Project Management. Acest departament va coordona execuția tuturor proiectelor complexe pe care RBC le va derula, acordându-se o atenție sporită standardelor impuse de certificările internaționale ISO (9001, 27001, 14001 si 18001) și cerințelor de calitate impuse de clienții RBC.
Un alt obiectiv previzionat pentru anul în curs este continuarea dezvoltării business-ului în noi direcții, adiacente faţă de verticala de activităţi tradițională, mai precis rețelele de benzinării: spre exemplu, anul trecut a fost finalizat proiectul LukOil – la această ora LukOil și-a standardizat POS-urile din toate stațiile de benzină cu tehnologie Wincor Nixdorf.
Conlucrarea constantă cu clienții RBC din industria de food și nu numai și atenția față de nevoile lor au arătat că, în decursul anului care s-a scurs, s-au concretizat o serie de schimbări în activitatea obișnuită a acestora, fapt care a condus la modificari în cerințele primite și, implicit, în soluțiile oferite.
A crescut componenta de inspecție – de la inspecția simplă cu verificare de greutate până la zona de x-RAY -datorită faptului că a luat avânt ponderea exportului în activitatea acestora și, în consecință, standardele de calitate UE și naționale trebuie urmărite mai atent și monitorizate permanent. În plus, din ce în ce mai mulți producători iau în considerare optimizarea fluxurilor interne și doresc să abordeze activitatea integrat – producție – logistică – contabilitate. Nu în ultimul rând, și în această industrie se simte o nevoie de consolidare, astfel încât jucătorii mari continuă să investească în tehnologie nouă.
Iată o serie de motive pertinente care au permis companiei ca, și în decursul anului care s-a încheiat, să ducă la bun sfârșit proiecte ambițioase și să convingă clienți noi de valoarea serviciilor pe care le oferă.
Romanian Business Consult continuă seria investițiilor și prin dezvoltarea permanentă a soluțiilor proprii – RBC IQ este “umbrela” care adăpostește deja 7 aplicații proprietare, urmând ca în curând să se anunțe lansarea a încă două. Dintre ele trebuie menționate: Retail IQ – sunt deja peste 200 de magazine care folosesc solutia RBC, iar LogIQ propune și anul acesta proiecte noi și interesante (Sapa – cel mai mare producător de profile din aluminiu, Apidava – cel mai mare producător de miere de albine din România, CIA Aboliv, Keller, International Alexander – operator de logistică pentru automotive din Arad etc.)
O altă direcție de dezvoltare pentru RBC a fost deschiderea, în 2014, a reprezentanței RBC Chișinau, o consecință a bunului mers al afacerii și un răspuns la nevoia de a livra soluții cât mai complexe în Republica Moldova. În momentul de față, compania este 100% operațională și are contracte semnate cu două rețele importante – Metro și Salamer (în cazul Salamer, sunt deja definitivate 10 magazine și urmează să se mai implementeze încă 11 până la finalului anului 2015).
Avansul cifrei de afaceri RBC in 2014 s-a datorat și câștigării de noi clienți – în industrie: Lacto Food, Cosm Fan, Keller, Nesle, Hella, Glissando; în retail – proiectul „La Doi Pași” al companiei Metro, Lidas, Crescendo, Salamer, Eddy’s, Pepco, La Bolta Satului – sunt doar câteva nume pe care le putem menționa.
“Pentru Romanian Business Consult, 2014 a fost caracterizat, pe de o parte, prin semnarea unor parteneriate strategice – cu grupul suedez de investiții Oresa Ventures și Grenke, compania specializată în furnizarea de soluții de finanțare pentru echipamente IT, pentru a le menționa pe cele mai importante – cât și printr-o serie de inovații implementate în serviciile oferite clienților, cum ar fi introducerea în portofoliu a soluțiilor RBC de Loss Prevention, rezultat al adaptării la cerințele pieței, care au fost foarte bine primite”, explică Andrei Bojiță, CEO Romanian Business Consult. “Ne propunem ca și anul acesta să continuăm să oferim expertiza și soluțiile de primă clasă cu care ne-am obișnuit partenerii.”