Evenimente — February 15, 2016 at 9:15 am

Un eveniment cu ţinte amestecate

by

imworld-2015-1IM World, evenimentul recent încheiat de pe piaţa IT&C românească, a avut, cel puţin din punct de vedere al participanţilor, rezultate amestecate. Practic, cine şi-a făcut temele de acasă din punct de vedere al vizitatorilor potenţiali, a avut de câştigat. Restul…

Acoperirea în faptă a unui titlu extrem de generos, legat de un întreg univers internet şi al mobilităţii, nu are cum să fie facilă. Mai ales pe o piaţă relativ mică, precum este cea românească. Tocmai de aceea, faptul că evenimentul, denumit IM World, a avut loc, ajungând chiar la o ediţie aniversară, merită în sine apreciat. Mai ales că reunirea, sub aceeaşi cupolă fizică, a unui târg, cuplat cu o expoziţie, cu locuri de demonstraţii şi cu o locaţie de expuneri de afaceri poate părea derutantă.

Pentru unii dintre expozanţi, scopul participării la eveniment a fost prezenţa de imagine, pur şi simplu. A fost cazul Transart, de pildă, una din firmele de soluţii software româneşti, cu sediul la Cluj, deja de tradiţie pe piaţa locală. “Participăm la acest eveniment deoarece este singurul cât de cât de amploare care a mai rămas pe piaţa locală,” a spus Marius Iurian, managing partner Transart. “Pentru clienţii noştri de talie mare, este vorba de imaginea firmei noastre, care trebuie să rămână activă în mintea lor, mai ales că lucrăm cu foarte multe firme din FMCG, pharma şi industria alimentară.”

Pentru Ionuţ Toader, managing partner Relevance, o firmă care integrează soluţii IT pentru afaceri, evenimentul a reprezentat un prilej de promovare a soluţiilor şi serviciilor firmei. “Vrem să folosim orice prilej pentru a ne promova soluţiile noastre de business intelligence şi data management,” a spus Toader. “Iar cum acest eveniment este un loc unde vin şi potenţiali clienţi în căutare de soluţii noi pe care ei să le poată folosi, am hotărât că nu putem lipsi de la el.”

Şi pentru Expert Software evenimentul a fost un prilej de imagine. “Vrem să arătăm că suntem o firmă activă pe piaţă,” a spus Cătălin Costache, fondatorul companiei. “Pe lângă asta însă, mai există un motiv pentru care suntem prezenţi aici. Extinderea continuă a bazei noastre de clienţi face ca nevoia noastră de a recruta oameni instruiţi în ceea ce facem noi să fie şi ea în permanentă creştere. Evenimentul de acum este un prilej de a cunoaşte astfel de candidaţi potenţiali pentru poziţiile pe care le avem descoperite în firmă.”

Cei mai câştigaţi expozanţi, de altfel, par să fi fost cei care au venit în scopuri de recrutare, în special tineri, pentru poziţiile descoperite din firmele lor.
“Scopul venirii noastre aici a fost în mod clar acela al imaginii de angajator pentru tineri,” a spus Maria Cîrlan, recruitment marketing specialist Accenture. “Pentru asta am şi organizat un concurs la standul nostru pentru programatori. Căutăm programatori în Java şi HTML, pe poziţii de juniori sau seniori, pentru centrul nostru din Bucureşti.”

Aceeaşi situaţie a fost valabilă pentru un alt nume important de pe piaţa software autohtonă, Ymens. “Noi recrutăm permanent personal, mai ales în zona de dezvoltare Java şi în zona de cercetare-dezvoltare,” a spus Alina Georgescu, Director Vânzări Ymens. “Contează mai puţin nivelul de la care potenţialii angajaţi pleacă la drum alături de noi, deoarece noi le asigurăm instruirea şi formarea în zonele unde avem nevoie. Tocmai de aceea, am investit foarte mult în atmosfera de lucru din companie, pentru a le crea angajaţilor un mediu de muncă cât mai propice.”

Chiar dacă prezenţa lor a fost mai puţin numeroasă, n-au lipsit de la eveniment nici furnizorii de soluţii pentru zona de entertainment. “Am socotit firesc să venim aici pentru a prezenta produsele noastre din zona gaming,” a declarat Traian Mirescu, Project Supervisor la Acer. “Unele dintre acestea sunt în fază de previzualizare, deoarece lansarea lor oficială va avea loc mai târziu în cursul acestui an. Ne-a bucurat mult să constatăm un răspuns pozitiv faţă de această ofertă a noastră din partea vizitatorilor.”

Cel mai puţin fericiţi au părut participanţii cu standuri relativ clasice, în căutare de clienţi potenţiali din zona B2B. Iar acest fapt dă, poate, şi direcţia viitoare de evoluţie a evenimentului. Privit prin prisma a ceea ce s-a petrecut la Romexpo, IM World are toate şansele în viitorul imediat să devină principalul eveniment de recrutare în IT şi, în secundar, un prilej de imagine. Şansele ca el să devină o replică a unor evenimente mari precum IFA Berlin sunt, oricum, extrem de mici în viitorul previzibil.

de Bogdan Marchidanu