Esential — March 21, 2016 at 9:28 am

Cheia succesului pentru a ajunge la nivel internațional

by

istock_000009533844mediumCompaniile mijlocii care au avut, sau care încearcă să beneficiaze de oportunități de afaceri la nivel internațional, se confruntă cu provocări în ceea ce privește presiunea foarte mare asupra prețurilor și concurența acerbă. Internaționalizarea este un obiectiv important de business pentru multe companii mijlocii, acestea concentrându-se pe strategia de export, dorind să demonstreze o capacitate ridicată de inovare la nivel global, sau să exploateze noi surse de vânzare, sau de achiziții pe piețele din străinătate. Cu toate acestea, pe lângă aceste oportunități atractive, există și pericole pentru cei care fac afaceri la nivel internațional. Nu este surprinzător faptul că numeroase încercări de expansiune au eșuat din cauza resurselor insuficiente pentru a face față mediului rapid, agresiv și complex al afacerilor internaționale.

Sprijinul oferit de un sistem software adecvat, precum o soluție de tip enterprise resource planning (ERP), crește șansele de succes pe termen lung. Obiectivul soluției ERP este de a crește transparența, de a gestiona creșterea, de a sprijinii planificarea și managementul, de a îmbunătăți cooperarea dintre țări, filiale, departamente și angajați, de a reduce costurile și de a eficientiza procesele din cadrul organizației.

Ce este important în afacerile internaționale? Ce ar trebui companiile de dimensiuni medii să ia în considerare atunci când acestea selectează software-ul adecvat pentru gestiunea afacerii?

Lista de verificare pentru o strategie de implantare internațională
Provocările cu care se confruntă o companie de dimensiuni medii, care nu are încă locații în alte țări, dar care are planuri de a se extinde în străinătate, diferă de cele cu care se confruntă companiile care au deja o prezență globală bine stabilită. În ambele cazuri însă, este important să se stabilească cât mai devreme posibil strategia companiei, luând în considerare punctele din lista de mai jos:
– În care țări sunt deja filiale și în care țări se dorește să se extindă afacerea?
– Care este evaluarea situației de piață din aceste țări?
– Cum este competiția internațională ?
– Ce limbi sunt necesare?
– Care este situația în ceea ce privește legislația locală?
– Cum va fi organizația structurată în viitor?
– Cât de independente vor fi filialele străine?
– Ce structuri de raportare sunt planificate?
– Ce diferențe culturale ar trebui să fie anticipate din perspectiva comportamentului de lucru, al calității, al stilului de management și al valorilor etice și morale?
– Ce procese trebuiesc gestionate global, dincolo de granițele naționale, și care pot fi gestionate la nivel local de către fiecare organizație în parte?

Soluția ERP trebuie să se potrivească strategiei și nevoilor companiei și nu invers
Există multe soluții ERP scumpe, care îndeplinesc cerințele pentru a gestiona afaceri internaționale, soluții dezvoltate pentru a fi utilizate de către companiile mari. Aceste soluții ERP concepute pentru grupuri corporative mari, sunt folosite de către multe companii de dimensiuni medii, fapt care generează adesea pentru acestea din urmă, costuri mari pentru funcționalități care nu vor fi utilizate niciodată. Înainte de a selecta o soluție ERP, alocați ceva timp pentru a verifica dacă aceasta este potrivită pentru afacerea dvs de tip mijlociu:

– Soluția ERP trebuie să fie modulară și scalabilă în același timp.
– Activitatea principală a furnizorului soluției este orientată către soluții de business software pentru întreprinderile mijlocii, cu experiență internațională, ceea ce înseamnă că acesta este cel mai potrivit pentru a vă înțelege cerințele.
– Implementarea este rapidă și simplă și, dacă este necesar, furnizorul oferă de asemenea și o metodologie de implementare.
– Software-ul conține deja procese standard pre-configurate.
– Procesele pot fi ajustate rapid funcție de caz.
– Conceptul de operare este simplu și ușor de utilizat, și simplifică lucrul utilizatorilor.
– Furnizorul alocă aceeași importanță serviciilor și mentenanței ca și software-ului.

Cerințe pentru un succes internațional
Urmatoarele funcționalități sunt un minimum necesar de funcționalități pe care trebuie să le ofere soluțiile ERP destinate companiilor de afaceri de dimensiuni medii care vor să se dezvolte internațional:
– O soluție internațională ERP trebuie să fie multilingvistică
– Ia în considerare și asigură cerințele legale relevante din țara de reședință și din străinătate, de exemplu, contracte comerciale sau legea drepturilor de autor, pentru a numi doar câteva
– Funcționalitate multi-companie pentru a realiza cu succes consolidarea
– Vanzări la nivel global ușor de gestionat
– Automatizarea proceselor standard și a fluxurilor de lucru
– Scalabilitate necesară creșterii
– Concept Tehnologic modern.

Sursa: Deveho Consulting