Alfa Software a dezvoltat un ansamblu de solutii integrate de Warehouse Management System (WMS) cu optiune de picking (coletizare) si management al comenzilor si rutelor de transport. Scopul este acela de a optimiza livrarea marfurilor catre clienti.
Pentru majoritatea companiilor de dimensiuni mari transportul marfurilor e o parte importanta a activitatii si tocmai de aceea investitiile in capacitatile de transport sunt considerabile. In acest sens, companiile fie isi creaza propriului parc auto fie incheie contracte cu firme de transport specializate, cu ajutorul carora realizeaza livrari de marfuri catre clienti.
In cazul unui flux mare de comenzi din partea clientilor, gestionarea activitatii din depozit poate deveni o provocare, ASiS ERP isi propune sa gestioneze operatiunile de picking / coletizare din depozit si activitatea de transport printr-o solutie integrata care permitereducerea semnificativa a costurilor de livrare, optimizarea rutelor de transport si a gradului de incarcare a mijloacelor de transport .
Planificarea livrarilor catre clienti se realizeaza in ASiS ERP, intr-o faza initiala, prin intermediul unuiCentralizator de comenzi de livrare. Deoarece in ASiS, comenzile de livrare sunt gestionate pe stari, Centralizatorul de comenzi de livrare reuneste comenzile grupate pe articole pentru care trebuie pregatita marfa in depozit.
In cadrul Centralizatorului de comenzi de livrare, sunt practic pivotate informatiile din comenzi in functie de articolele (produsele) comandate. Pentru fiecare articol/produs care se gaseste in Centralizator sunt disponibile informatii detaliate, precum: comenzile din care face parte, cantitatea totala comandata, termenele de livrare acceptate, agentul care a preluat comanda sau zona in care se gasesc clientii.. In cadrul Centralizatorului, se pot face filtrari avansate dupa oricare din informatiile de mai sus. Astfel articolele se pot filtra sau grupa dupa zone, agentii de vanzare, termen de livrare, etc. Gestionarul realizeaza filtrarea dupa unul sau mai multe criterii relevante. Cele mai multe companii utilizeaza Centralizatorul de livrare grupand articolele comandate pe zone. Pentru unele companii, termenul de livrare e esential, caci orice livrare in afara lui, aduce cu sine penalizari; pentru aceste companii al doilea criteriu de filtrare poate fi zona. Alte companii au clienti de top, a caror comenzi sunt prioritare, iar la organizarea transportului pentru un astfel de client, pot fi onorate si comenzi de la clientii mai mici, dar care sunt in zona de interes.
Prin gruparea comenzilor de livrare, gestionarii obtin totaluri de cantitati pe coduri de produs, greutatea totala a produselor fiind importanta pentru a putea fi repartizata in functie de greutatea maxima admisa pe mijloacele de transport. De asemenea, in cadrul centralizatorului de comenzi de livrare, sistemul ERP realizeaza o comparatie intre cantitatea comandata dintr-un anumit produs si stocul existent (sau virtual – obtinut prin descarcarea comenzilor marcate deja minus rezervari) in gestiunea depozitului sau eventual in alte locatii. Exista posibilitatea de rezervare a stocului in functie de starea comenzii de livrare. Multe companii prefera rezervarea stocului in depozit pentru fiecare comanda la care se gasesc produsele pe stoc. Altele opteaza pentru rezervarea stocului in momentul in care comenzile se regasesc in centralizatorul de transport. Pentru comenzile a caror stoc a fost rezervat se poate face coletizarea/ pregatirea de livrare (unu sau mai multe colete). Marfa se pune in colete de catre un gestionar folosind ASiSmobile si scanand codul de bare al produsului sau codul GS1 ce contine informatii extinse despre produs. La finalizarea pickingului se poate schimba starea comenzii in Bun de facturat/Gata de livrat.
In dreptul fiecarei comenzi de livrare se pot aloca una sau mai multe comenzi de transport. De asemenea, pot fi grupate mai multe comenzi de livrare si lor li se pot aloca concomitent comenzi de transport. Daca greutatea insumata a produselor dintr-o comanda de livrare depaseste gradul de incarcare admis a unui mijloc de transport, atunci comanda de livrare va fi “sparta” automat pe mai multe transporturi. Daca in schimb, mijlocul de transport suporta o cantitate de produse mai mare decat cea dintr-o comanda, se vor asocia mai multe comenzi pana la atingerea plafonului de greutate maxima.
Asocierea comenzilor de livrare cu cele de transport se realizeaza prin intermediul unui Centralizator de transport care tine cont de numerosi factori precum: mijloacele de transport disponibile (din parcul auto propriu sau a tertilor), greutatea maxima admisa a masinilor, greutatea de transportat, etc. O data incarcate mijloacele de transport cu produsele comandate de clienti, sistemul ERP emite automat documente de insotire a marfii – facturile sau avizele.