Potrivit unui studiu SAP doar una din patru companii integrează toate canalele de vânzări disponibile – online, rețelele sociale, dispozitivele mobile și magazin – în relația cu clienții, având astfel o viziune completă asupra interacțiunii cu aceștia.
În era digitală, când consumatorii sunt întotdeauna în mișcare, este necesar ca business-urile să poată avea o imagine unică, de ansamblu, asupra clienților și a potențialilor clienți, care să le furnizeze informații consistente și relevante despre comportamentul de achiziție al acestora prin intermediul tuturor canalelor de marketing.
Totuși, doar un sfert dintre companii au acces în timp real la date contextuale despre clienți și vizitatori, care să le ajute să alcătuiască un profil dinamic 360° al consumatorilor, pe care să îl actualizeze permanent în scopul personalizării experiențelor de cumpărare, arată studiul SAP.
Conform cercetării, 61% dintre liderii de business sunt convinși că departamentele de vânzări și sistemele IT dedicate managementului relației cu clienții (CRM) pe care le dețin la momentul actual nu oferă toate informațiile necesare despre actualii consumatori. În plus, doar 17% dintre afaceri sunt pregătite să suțină interacțiunea cu clienții prin intermediul dispozitivelor mobile.
Noile soluții inovative pentru zona de management al clienților presupun gruparea departamentelor de marketing, vânzări, service și financiar într-o singură platformă, prin care organizațiile să poată valorifica într-un mod simplu, accesibil și în timp util, toate datele contextuale, inclusiv intențiile potențialilor clienți, în scopul de a livra mai departe experiențe de cumpărare individualizate, prin intermediul tuturor canalelor disponibile.