INTERVIU — April 25, 2016 at 8:59 am

Conectivitate crescută cu soluțiile Orange

by

Bianca BardasOperatorul mobil a făcut o serie de anunțuri privind soluțiile oferite consumatorilor casnici si micilor întreprinzători. Despre această ofertă am discutat cu Bianca Bardaș, Business Division Manager Orange România.

Club IT&C: Businessul a evoluat de la conectarea de telefoane la conectarea de multe alte dispozitive. Ce schimbări a determinat această evoluție în serviciile și oferta Orange?

Bianca Bardaș: În primul rând, schimbarea a fost și este generată de apetența tot mai crescută a clienților pentru produse mobile inteligente și de creșterea gradului de utilizare a aplicațiilor mobile, lucru evidențiat și în traficul de internet consumat. Astfel, în rețeaua Orange, doar în 2015, am înregistrat un trafic de date mobile de 2,3 ori mai mare comparativ cu 2014. Aceste lucruri deschid calea, în mod evident, către alte produse și servicii conexe care să ajute la o mai mare conectivitate.

Orange România a fost primul operator local care a introdus în oferta sa produse wearable. În această primăvară a fost, de asemenea, primul care a intrat pe piața caselor inteligente, prin soluția de monitorizare și control de la distanță a casei. Aceste soluții sunt pentru consumatorii finali, însă există potențial pentru încorporarea de elemente ce pot fi utile pentru micii întreprinzători.

Zona obiectelor conectate la internet (IoT) este un element esențial al strategiei Orange, motiv pentru care, în prezent testăm tehnologia LoRaWAN™ ce poate permite construirea unei infrastructuri IoT. În prezent, obiectele IoT sunt conectate la rețeaua celulară, însă introducerea acestei noi tehnologii va permite ca piața lucrurilor conectate sa ia amploare. Se preconizează că până în 2020 vor fi 25 miliarde de obiecte conectate, iar acest trend este în strânsă legătură cu nevoia oamenilor de a fi în mișcare și de a fi permanent conectați la ceea ce este important pentru ei, fie că vorbim despre casă, sănătate sau afacere. Domeniul IoT, caracterizat de un dinamism crescut, cunoaște o dezvoltare puternică din zona start-up-urilor tech. Susținem astfel de inițiative prin programe precum Innovation Labs, cu scopul de a introduce cât mai multe astfel de soluții în oferta comercială Orange. Un astfel de exemplu este parteneriatul încheiat cu Fullscreen Digital, echipa participantă la ediția 2014 Innovation Labs și pe care am sprijinit-o încă de la început cu tehnologia necesară și know-how pentru a-și dezvolta produsul final. Soluția acesteia, Retail Business Analytics, a fost introdusă în oferta Orange și este în prezent în teste la Orange Franța și, în curând, în Orange Moldova.

Acestea fiind spuse, în prezent am adus în oferta Orange și servicii business care să le permită companiilor mici și mijlocii să beneficieze de o conectivitate extinsă. Parteneriatul cu Microsoft, început acum câteva luni, este un prim mare pas în acest sens: după o singură întâlnire cu un reprezentant Orange, o companie poate beneficia nu doar de dispozitive de ultimă generație și de conexiune de mare viteză, dar și de întreaga suită Microsoft Office 365, mail profesional, stocare online, apeluri video-conferință securizate sau portal intern. Pentru viitorul apropiat, lucrăm la extiderea gamei de servicii business Microsoft, pentru orice tip de dispozitiv, pentru servicii precum securitatea, stocarea datelor, publishing sau CRM. Parteneriatul cu Microsoft a atras după sine alte parteneriate, de la dezvoltatori de soft, până la web designeri.

Club IT&C: Nevoia de acces la internet oriunde, oricând și de pe toate device-urile a devenit un ingredient cheie în strategia digitală și bugetele SoHo/SME. Cum răspunde Orange la apetitul tot mai mare în rândul întreprinderilor mici și mijlocii pentru soluții de mare viteză?

Bianca Bardaș: În primul rând, strategia Orange, Essentials 2020, pe asta se bazează – pe adaptarea soluțiilor pe care le oferim la nevoile particulare ale clienților de a fi mereu conectați la ceea ce este important pentru ei.

Suntem conștienți că în vremurile noastre a fi competitiv înseamnă a avea mai mult decât cel mai bun preț de pe piață – este nevoie să poți reacționa rapid la schimbările din jurul tău, să comunici eficient și în timp util cu clienții tăi și să ai acces facil și imediat la informații stocate în mediul online. Aceste lucruri se pot dovedi a fi mai dificile pentru companiile mici și mijlocii, raportându-ne strict la resursele de care acestea dispun.

Astfel, Orange pune la dispoziția IMM-urilor pachetele și opțiunile dedicate Business Net ce includ trafic generos de internet în rețeaua cu cea mai mare acoperire 4G din România – 72% din populația țării și 96% din populația urbană – și viteze de până la 300 Mbps. Toate planurile tarifare Business Net includ modem sau tabletă gratuită pentru contractele de 24 de luni, asigurând astfel zero investiții din partea clienților pentru echiparea angajaților cu soluții de internet mobil.

De asemenea, din dorința de a oferi acces la cele mai înalte tehnologii și la experiențe de neegalat în utilizarea lor, Orange are grijă să includă în oferta de device-uri produse inovative. Lansat anul acesta, laptopul HP Chromebook cu sistem de operare Chrome OS și stocare nativă în Cloud, oferă acces la documente oriunde, oricând și de pe orice dispozitiv.

Aducem aceste servicii și cele mai noi tehnologii în folosul micilor întreprinzători pe care îi ajutăm să își crească afacerile și să se poată concentra pe ceea ce este esențial pentru business-ul lor.

Club IT&C: Pot acești clienți să-și optimizeze costurile pachetelor de servicii alese în funcție de specificul lor?

Bianca Bardaș: Companiile mici sunt caracterizate de agilitate, iar serviciile de comunicații trebuie să reflecte acest aspect. Orange oferă mai multă flexibilitate clienților săi business prin intermediul portofoliului Business Group pentru companii mici și mijlocii.

Pachetele Business Group optimizează costurile și elimină impactul fluctuațiilor de trafic datorită resurselor utilizate la comun și unităților flexibile care se consumă atât pentru apeluri și mesaje naționale, cât și pentru apeluri internaționale.

Pentru a optimiza costurile, soluția oferă resurse comune la nivelul întregului grup de utilizatori, iar clienții business își pot personaliza anumite abonamente în funcție de nevoile proprii de comunicare. Pot alege, așadar, între mai mult trafic de roaming, internet național sau apeluri internaționale.

Portofoliul de abonamente Business Group poate fi combinat în orice variantă pentru a crea pachetul potrivit fiecărei afaceri.

Club IT&C: Accesul rapid al angajaților la aplicațiile de business de care au nevoie, este un obiectiv vital în actualul mediu de afaceri. Care este oferta Orange în acest sens (internet 4G, videoconferințe, streaming video)?

Bianca Bardaș: Smartphone-urile, internetul de mare viteză prin fibră optică sau 4G, tabletele, serviciile de video conferință sau suita de aplicații Microsoft Office sunt doar câteva dintre produsele și serviciile pe care Orange România le oferă clienților de tip IMM. Aceștia beneficiază de soluții personalizate de internet mobil pentru telefon, modem, laptop sau tabletă, iar toate planurile tarifare vin însoțite de dispozitive gratuite. Ajutăm astfel la extinderea biroului clasic, fix, către biroul modern, mobil, într-un mod ușor, rapid și, nu în ultimul rând, fără a fi necesare investiții în infrastructură sau resurse umane suplimentare din partea companiilor client.

Spuneam mai devreme despre obiectele conectate. Acestea sunt viitorul în termeni de mobilitate, atât pentru IMM-uri cât și pentru corporații. Serviciile IoT pot fi folosite, spre exemplu, în domeniul agriculturii, unde acestea ne pot ajuta, prin senzori, să monitorizăm o gamă largă de parametri utili. Obiectele conectate se traduc prin costuri reduse și performanță sporită. Aceste date ar putea fi accesibile de pe orice tip de dispozitiv mobil și ne-ar ajuta să luam măsuri fără a fi necesar să ne deplasăm în teren pentru a analiza situația. Informațiile stocate în Cloud ne vor permite să facem previziuni care să ne crească afacerea. Prin investițiile pe care le realizăm, atât în start-up-uri cât și în infrastructură, punem bazele acestui viitor al obiectelor conectate la internet care vor lucra în folosul clienților finali și al companiilor.

Club IT&C: În urmă cu un an Orange a lansat un pilot SDN pentru IMM-uri. Care este stadiul acestui proiect?

Bianca Bardaș: Orange România evaluează oportunitatea lansării unui proiect pilot cu tehnologia SDN pentru clienții de tip business. Avantajele unui astfel de proiect ar fi o simplificare a procesului de activare a serviciilor noi fără a impacta infrastructura de acces disponibilă la client. Desigur, asta s-ar traduce prin costuri de operare reduse prin industrializarea și automatizarea procesului de livrare a serviciilor noi. În acest moment, analizăm potențialul pieței și realizăm o serie de scenarii de test adaptate contextului IT&C local.