Lufthansa Group a semnat un contract cadru major pentru implementarea Amadeus Altéa Departure Control Flight Management. Prin acest contract, Lufthansa Group adoptă suita completă Amadeus Altéa pentru toți transportatorii din grup.Asigurarea unui control stabil și sigur a procesului de încărcare – sau cu alte cuvinte, asigurarea că atât greutatea, cât și echilibrul aeronavei sunt optimizate – este una dintre principalele provocări cu care se confruntă liniile aeriene în ceea ce privește operațiunile. Controlul sarcinii joacă un rol esențial în creșterea eficienței și performanței și reducerea costurilor cu combustibilul. Lufthansa Group și Amadeus au ajuns la un acord în urma căruia toate companiile din cadrul grupului vor adopta Amadeus Altéa Departure Control Flight Management, începând cu Lufthansa, Swiss International Air Lines, Brussels Airlines și Lufthansa Cargo.
Amadeus Altéa Departure Control Flight Management automatizează procesele de control al încărcării aeronavelor și optimizează fiecare zbor prin analiza încărcăturii de pasageri și de marfă, calcularea cerințelor de combustibil și definirea distribuției optime a sarcinii aeronavei. Odată pus în aplicare la nivelul Lufthansa Group, sistemul va optimiza peste 3.000 de zboruri zilnice ale grupului.
“Controlul încărcării pentru operațiunile la nivel global este unul dintre obiectivele noastre principale.”, spune Claus Filkorn, Postholder Ground Operations, Lufthansa German Airlines. “După evaluarea opțiunilor disponibile, am ales un nou sistem de management al zborurilor, de ultimă generație. Implementarea soluției Amadeus înseamnă automatizarea calculelor legate de consumul de combustibil și îmbunătățiri funcționale ale proceselor specifice. “
“Lufthansa a dorit să înlocuiască sistemul său <<legacy>> cu o nouă soluție ultramodernă de management al zborurilor și suntem mulțumiți că a fost aleasă soluția Amadeus Altéa Departure Control Flight Management.”, comentează Julia Sattel, Senior VicePresident, Airline IT, Amadeus. “Lufthansa este una dintre primele grupuri care adoptă soluția la nivelul tuturor transportatorilor săi din rețea. Acest lucru va permite grupului să centralizeze în continuare punctele sale de control al încărcării și va conduce la îmbunătățirea eficienței operaționale. “
În 2015, companiile aeriene din cadrul Lufthansa Group a transportat peste 100 de milioane de pasageri, în timp ce Lufthansa Cargo a transportat 1,6 milioane de tone de marfă.