Enterprise Software — May 5, 2016 at 6:32 am

Simularea activității întreprinderii la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca cu ajutorul platformei ASiS ERP

by

asis-erpO soluție eficientă pentru procesul de învățare/instruire a studenților este înființarea unor întreprinderi simulate care să își desfășoare activitatea într-un mediu economic virtual. Simularea activității întreprinderii poate fi definită ca un joc interactiv cu resursele disponibile care provin atât din mediul intern cât și cel extern, respectând anumite reguli și condiții de piață. Pentru desfășurarea activităților în condiții optime este necesară instalarea unei platforme de tip ERP (Enterprise Resource Planning) specifică domeniului de activitate din care face parte întreprinderea.

ASiS ERP este o platformă informatică care îndeplinește toate cerințele unui sistem ERP. Acesta reușește să integreze toate departamentele unei întreprinderi/firme într-o platformă informatică comună, organizată după structura client-server, având o bază de date unică, pentru o gestionare cât mai eficientă a tuturor resurselor din cadrul unei întreprinderi.

Datorită principiilor care stau la baza proiectării sistemului informatic, ASiS ERP permite o „customizare” rapidă pentru a îndeplinii toate activitățile necesare din cadrul unei întreprinderi simulate cât și a uneia reale.
Dintre cele mai importante activități care pot fi menționate și sunt desfășurate de studenți în cadrul întreprinderilor simulate pe departamente sunt următoarele:
punct Departamentul de Producție: Definirea tehnologiei de realizarea a unui produsului, Identificarea costului/prețului produsului în funcție de tehnologie, Planificarea producției pentru cantitatea de produse lansate în funcție de gradul optim de încărcare a utilajelor, Urmărirea realizării consumurilor de materialele și manoperă etc.
punct Departamentul Comercial: Cautarea și identificarea potențialilor furnizori, Clasificarea și evaluarea furnizorilor, Realizarea și urmărirea comenzilor de aprovizionare, Realizarea recepțiilor materiei prime/mărfurilor etc..
punct Departamentul Financiar-Contabil se ocupă de emiterea și înregistrarea facturilor, avizelor și a efectelor de plată, verificarea înregistrărilor contabile și plata datoriilor întreprinderii către stat etc..
punct Departamentul de Resurse Umane: se ocupă de asigurarea resurselor umane necesare activităților tehnice-economice ale întreprinderii simulate (contracte, fișa de prezență, statul de plată etc..)
punct Departamentul de Marketing: Definește catalogul, promovează produsele, ține legătura cu clienții (celelalte firme simulate) prin intermediul modulului de CRM (Customer relationship management)

Toate activitățile menționate anterior se realizează în cadrul Laboratorului de Întreprinderi Simulate al Universității Tehnice Cluj-Napoca cu ajutorul soluției informatice concepută de firma Alfa Software SA.
ASiS ERP este un sistem informatic bine structurat și intuitiv în procesul de utilizare. Datorită modulelor și aplicațiilor pe care le include, acesta reușește să satisfacă toate condițiile pentru implementarea lui în întreprinderi/firme din domenii diferite, cum ar fi: Producție, Servicii, Distribuție, Retail, Hotelier, Restaurant, Catering etc..
În calitate de specialist în sisteme ERP și titular de curs pentru disciplina Sistem ERP la Universitatea Tehnica din Cluj Napoca, mă bucur ca am reușit să aducem experiența practică a unei companii mai aproape de studenții noștri și sunt încrezător că astfel ei sunt cu adevărat bine pregătiți pentru piața muncii.