Studii — May 11, 2016 at 3:56 pm

Hong Kong, America de Nord și Emiratele Arabe sunt cele mai “conectate” țări ale lumii

by

iStock_000000071945SmallNoul GfK Connected Consumer Index este un clasament realizat în 78 de țări și opt regiuni ale lumii care oferă comparabilitate rapidă și directă asupra gradului de conectivitate pentru fiecare populație analizată.

Indicatorul prezintă țările cu cei mai conectați consumatori la lumea digitală, atât în ​​total, cât și detaliat, pe fiecare dintre cele unsprezece tipuri de dispozitive (smartphone, tabletă, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB – receptor TV, consolă de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casă inteligentă), împreună cu tendințele din ultimii cinci ani.

Acesta permite companiilor să compare gradul de conectivitate pentru fiecare țară sau regiune de interes, pentru a identifica oportunități de piață în diferite industrii – de la evoluții ale vânzărilor de dispozitive digitale și ale consumului de conținut până la extinderea tehnologiei în domeniul sănătății și media.

Top zece cele mai “conectate” națiuni

Dacă ne uităm la clasamentul GfK Connected Consumer Index din ultimii doi ani, Hong Kong și America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic) dețin constant primele două poziții printre cele mai bine conectate națiuni din lume.

Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntaș, sărind de pe locul al optulea în 2015 pe al treilea prognozat pentru acest an.

GfK Connected Consumer Index

Poziție clasament 2015

Poziție clasament 2016

Scor 2015

Scor 2016

1

1

Hong Kong 1,430 1,486

2

2

America de Nord 952 1,062

8

3

UAE 829 995

3

4

Norvegia 939 988

4

5

Germania 873 940

6

6

Arabia Saudită 836 935

5

7

Marea Britanie 856 916

10

8

Elveția 801 914

7

9

Danemarca 835 906

9

10

Suedia 807 875

România ocupă locul 50, în creștere cu 3 poziții față de 2015

Țările din Europa Centrală și de Est se situează în a doua jumătate a clasamentului. Cel mai bine stă Cehia, urmată de Slovenia și Polonia, iar cel mai puțin conectate țări sunt România, Serbia și Ucraina.

România, Slovacia și Ungaria se bucură de cele mai dinamice evoluții, urcând fiecare cu câte 3 poziții.

Poziție clasament 2015

Poziție clasament 2016

Scor 2015 Scor 2016

34

33

Cehia 473 541

35

35

Slovenia 449 522

36

36

Polonia 445 518

40

37

Slovacia 424 510

39

40

Grecia 426 478

44

41

Ungaria 374 463

42

43

Rusia 395 455

45

44

Croația 358 426

48

48

Bulgaria 279 351

53

50

România 247 322

58

58

Serbia 191 230

59

61

Ucraina 178 190

Principalele motoare ale pieței

Kevin Walsh, director Tendințe și prognoze GfK, comentează: “Observăm unele macro tendințe în ceea ce privește gradul de conectivitate în toate țările. Pentru piețele în plină dezvoltare, în special din Orientul Mijlociu, Africa și APAC, tendința dominantă rămâne adoptarea smartphone-urilor. Acesta este principalul dispozitiv – și de multe ori primul – pentru conectarea consumatorilor la servicii de date. Este probabil ca această tendință să rămână dominantă pentru următorii doi-trei ani, atâta vreme cât, odată cu reducerile de preț, peste că un miliard de consumatori își vor putea permite să se conecteze pe un dispozitiv personal pentru prima dată.”

În piețele dezvoltate – în primul rând Europa de Vest și America de Nord – motoarele de creștere au trecut deja la următorul nivel de conectivitate pentru consumatori, oferind noi beneficii. Wearables conduc, împreună cu automobilele conectate. O altă oportunitate importantă este tehnologia pentru casele inteligente. Totuși, este de așteptat ca aceasta să fie mai lentă și mai stabilă în ceea ce privește curba de adoptare de către consumatori.

Pentru a vedea scorurile GfK Connected Consumer Index în general și pentru fiecare dintre cele 11 tipuri de dispositive, dar și tendințele din ultimii cinci ani pentru fiecare regiune și țară, vă rugăm să accesați: http://connected-consumer.gfk.com/connected-consumer-index/