Echipa IBM se concentreaza de multa vreme pe a invata robotii sa inteleaga si sa reproduca cat mai bine conversatia umana. Mai mult, compania a pus la dispozitia dezvoltatorilor multe dintre capabilitatile de invatare ale sistemelor tehnice, dezvoltate in cadrul acestui program, prin intermediul unei interfete online de programare a aplicatiilor. Unii dezvoltatori de roboti deja testeaza aceste API-uri ca o modalitate de a oferi produselor lor abilitatea de a raspunde intrebarilor adresate in moduri diferite, precum si de a cauta informatii utile.
Compania franceza Aldebaran, responsabila pentru dezvoltarea faimosului robot NAO, a folosit algoritmi de invatare cu ajutorul inregistrarilor video. Acest robot cognitiv, bazat pe tehonologia IBM Watson, vorbeste cu intonatie si gesticuleaza intr-un mod realist.
Watson intelege informatiile primite, poate rationa, are abilitatea de a invata, iar toate aceste caracteristici pot fi implementate in afaceri. Connie, o versiune a robotului NAO, este angajat in prezent ca portar la Hilton McLean din Virginia, SUA. Connie, numit dupa fondatorul lantului hotelier, Conrad Hilton, poate intampina oaspetii atunci cand sosesc si raspunde la intrebari cu privire la facilitatile oferite de hotel, program si servicii. Acesta a fost dezvoltat intr-un mod care stocheaza fiecare intrebare adresata pentru referinte viitoare. Connie nu doar raspunde la intrebari referitoare la hotel, dar este capabil si sa recomande atractii turistice, restaurante si alte destinatii.
Daca doriti sa va intalniti in persoana cu unul dintre colegii lui Connie, nu ratati conferinta IBM SEE Business Connect, care va avea loc la Budapesta, intre 30-31 mai, 2016.
Michelle Unger, General Manager pentru IBM Cognitive Business Solutions Europe, va fi unul dintre invitatii de la SEE Business Connect si va sustine o prezentare legata de modul in care capabilitatile IBM Watson poate ajuta clientii sa depaseasca provocarile pietei si sa intampine oportunitatile oferite de noua era cognitiva.
Piata ofera deja noi provocari de business – cea mai mare companie de taxi din lume (Uber) nu mai detine nici un vehicul, cea mai mare companie de cazare din lume (Airbnb) nu mai detine bunuri imobiliare, iar cea mai mare companie media din lume nu creeaza niciun continut (Facebook).
“Business-ul cognitiv reprezinta o cultura care insufla o noua perspectiva la fiecare actiune intreprinsa si ne permite sa identificam noi oportunitati, sa oferim noi servicii si sa ne adresam unor noi clienti. Sistemele cognitive incearca sa oglindeasca procesele de gandire si decizionale ale oamenilor, fara a avea aceleasi limite – acestea au abilitatea de a invata continuu. Sistemele cognitive au puterea de a schimba industriile intr-un mod fundamental si de a deschide noi piete. Acestea vor schimba nu numai industriile noastre, ci si lumea in care traim”, a declarat Michelle Unger, General Manager, IBM Cognitive Business Solutions Europe.