Bizpoint — May 17, 2016 at 2:38 am

Maşinile fără şofer devin tendinţă majoră

by

Ceea ce părea un experiment cu doar un an şi ceva în urmă începe să devină o tendinţă majoră cu impact în viaţa întregii omeniri. Este vorba de accelerarea procesului de fabricaţie a maşinilor automate, fără şofer. Ultima dovadă în acest sens o dă unul din giganţii din industria auto, Ford Motor.

Concret, Ford a anunţat recent că va investi peste 182 milioane USD într-un furnizor de servicii de tip platform-as-a-service (PaaS), Pivotal, în scopul accelerării eforturilor proprii de dezvoltare a unui pachet software complex pentru uzul în cadrul viitoarelor maşini fără şofer pe care compania le va lansa pe piaţă.

FordPassInvestiţia reprezintă un exemplu elocvent al evoluţiei afacerilor la nivel mondial, în sensul în care din ce în ce mai multe companii non-IT la bază devin jucători pe diverse segmente IT. De altfel, cu o lună şi ceva în urmă, aceeaşi companie americană a lansat FordPass, o platformă de servicii pentru clienţi anunţată la vremea respectivă drept o cale de întărire a legăturilor dintre marca Ford şi clienţii de pretutindeni. Acum această platformă va deveni o componentă cheie a noului plan de dezvoltare automobile autonome conectate la Internet.

Platforma FordPass a fost proiectată ca să furnizeze utilizatorilor acces de la distanţă către vehicolele lor şi aplicaţii pentru telefonul inteligent prin care aceştia să poată rezerva şi plăti locuri de parcare înainte de a pleca în călătorii. De asemenea, platforma permite asocieri între utilizatorii de vehicole în scop de împărţire a aceluiaşi vehicol pe parcursul unei călătorii. Evident, în buna tradiţie a marketingului, platforma include scheme de loialitate pentru utilizatorii care îşi fac cumpărături la anumite magazine sau iau masa la anumite restaurante, cum ar fi McDonalds.

Pentru a accelera eforturile de dezvoltare a noii platforme de servicii rezultate din investiţia în Pivotal, cele două companii au anunţat şi planuri de lansare în comun a unor laboratoare software de tip open în Statele Unite şi Europa, unde vor fi angajaţi ingineri, arhitecţi şi dezvoltatori software, care vor lucra la dezvoltarea de soluţii pentru a echipa Ford cu capabilităţile necesare unui răspuns adecvat în faţa cererii în creştere de echipare a maşinilor moderne cu pachete software tot mai complexe.

Despre investiţia Ford de la Craiova nu a fost dezvăluit încă nimic. Însă cum România este socotită un hub IT în Europa, n-ar fi deloc exclus ca în viitorul apropiat să apară un anunţ conform căruia unul din aceste laboratoare software va fi inaugurat pe plaiuri mioritice.

de Bogdan Marchidanu