Campaniile promoţionale bine implementate și promovate, cu o strategie ”gândită” în profunzime, pot creşte şi cu 500% comenzile magazinului online, în perioada de desfăşurare. Condiţia pentru un proces optim de sales este determinată, totuşi, de gradul de automatizare a softului din spatele retailer-ului digital.
Perioadele promoţionale ţin de specificul comerţului online, care şi-a obişnuit consumatorii cu evenimente aşteptate întregul an, cel mai bun exemplu fiind Black Friday. Prin urmare, nu pot fi evitate în contextul unei strategii de piaţă de competitive.
Însă, pentru o campanie de succes, care să aducă rezultate atât în termeni de vânzări, cât şi de profitabilitate, magazinul trebuie să acorde atenţie atât proceselor tehnice şi operaţionale, cât şi comportamentului consumatorilor.
În majoritatea cazurilor, promoția distrage atenția de la prețul real al produsului, iar consumatorii nu mai au timp să evalueze corectitudinea prețul de achiziție. Însă, cât timp clientul magazinului are comportamentul deja format, retailer-ul trebuie să se adapteze şi să-i prezinte oferta optimă.
În ceea ce priveşte cuantificarea succesului unei campanii promoționale, aceasta trebuie să țină cont de câțiva parametri simpli, dar decisivi: marja de profit rămasă după promoție, costurile operaționale adiționale induse de o creștere exponențială a comenzilor, respectiv livrărilor, dar şi numărul minim de comenzi suplimentare necesare pentru a acoperi costurile promoţiei.
Astfel, comparativ cu o perioadă normală, una de promoţii poate duce la o creştere substanţială a vânzărilor, chiar şi de 6 ori, dacă este corect implementată.
Sursa: Teamshare