Platforma colaborativă în cloud de tip social media SAP Jam, lansată în 2012, a ajuns la sfârșitul primului semestru la 34 de milioane de utilizatori, cu 70% mai mulți decât în aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, companii din toate industriile și țările utilizează acest produs atât la nivel intern, cât și în relația cu furnizorii și clienții, pentru a obține mai ușor rezultate de business măsurabile, cu ajutorul informațiilor utile accesate în timp real.
SAP Jam susține colaborarea la locul de muncă, conectând angajați, clienți și parteneri la procesele cheie de business, asigurând constant accesul facil la conținut relevant, pentru a simplifica și eficientiza modul de lucru.
Creșterea numărului de utilizatori SAP Jam poate fi atribuită designului intuitiv al soluției SAP, care permite integrarea colaborării de tip social media cu instrumentele, procesele de lucru și tehnologiile pe care angajații le folosesc în fiecare zi. Această abordare a colaborării în cadrul organizației aduce împreună oamenii potriviți la momentele potrivite, ajutând la diminuarea semnificativă a timpului în care se iau decizii în cadrul companiilor și îmbunătățind astfel calitatea muncii în ansamblu.
Potrivit unui studiu realizat de IDC, companiile pot pierde până la 30.000 de dolari pe an, per angajat, în lipsa optimizării eficienței acestora la locul de muncă. Același studiu mai arată că platformele colaborative de tip social media îi pot ajuta pe angajați să acceseze informații utile în timp real, ducând astfel la rezultate de business măsurabile, compensând astfel aceste pierderi.
De altfel, un studiu Forrester a arătat că acele companii care au utilizat SAP Jam au obținut, în decurs de trei ani de la integrarea platformei în procesele de lucru, un randament al investițiilor de 516%. În plus, aceste companii au mai experimentat reducerea cu o săptămână a termenelor de încheiere a noilor contracte, ceea ce a permis echipelor de vânzări să încheie mai multe tranzacții pe an, rezultând o medie de circa 10 milioane de dolari obținuți în plus în decurs de trei ani de utilizare a platformei. Studiul a fost realizat în urma intervievării a reprezentanţilor din top management din 30 de companii nord-americane din industrii diverse, de la producţie, la retail sau sănătate.
De asemenea, aceste companii au înregistrat o reducere cu 13% a costurilor de training și de integrare a noilor angajați, datorită accesului simplu la informație relevantă pentru aceștia, ceea ce a rezultat o economie de circa 1,7 milioane de dolari per companie în intervalul menționat.
Inovațiile recente introduse în portofoliul SAP Jam includ:
– Pentru departamentele de resurse umane: un nou instrument care ajută companiile să încurajeze o cultură organzațională în care accentul este pus pe învățarea continuă;
– Pentru e-Commerce: un nou produs care integrează soluția SAP Hybris Commerce pentru a extinde notorietatea de brand și a veni în întâmpinarea consumatorilor în procesul de achiziție;
– Pentru departamenetele de IT: SAP Jam și-a îmbunătățit recent capacitățile în scopul realizării sistemelor de etichetare în timp real și pentru a îmbunătăți interacțiunea dintre departamentul IT și restul departamentelor;
– Pentru colaborarea la nivel de companie, SAP Jam ajută la suplimentarea sau înlocuirea sistemelor Intranet on-premise, datorită bazei cloud, ușor de utilizat. De asemenea, platforma cloud SAP HANA vine cu capabilitățile de integrare necesare pentru a conecta SAP Jam atât la sistemele SAP, cât și la celelate softuri existente.