Internet/Telecom — August 2, 2016 at 3:22 pm

Cum răspund companiile telecom la provocările cu care se confruntă

by

hands of businesswoman weaving virtual business network

Companiile telecom duc o luptă acerbă pentru a rămâne competitive și relevante pentru clienți, în contextul unei concurențe în creștere și a noilor tehnologii care se dezvoltă cu o viteză peste capacitățile de investiții ale acestora.

O altă provocare pentru aceste companii sunt impunătoarele reglementări legale, dar și concurența din partea unor servicii precum Snapchat, Skype și WhatsApp care au perturbat conceptul de companie clasică de telecom, având o piață de comunicații din ce în ce mai mare.

Neutralitatea rețelei este o provocare majoră pentru operatori, care în timp ce trebuie să se alinieze la reglementările autorităților pentru accesul la internet, trebuie să ofere și un serviciu de calitate.

O altă problemă la care trebuie să răspundă operatorii este creșterea rapidă a numărului de dispozitive mobile care utilizează conținut multimedia în mod uzual, necesitând o lățime de bandă și o partajare la nivel de business. Soluția aplicată de majoritatea operatorilor este taxarea serviciilor de acest tip ca premium, dar cu prudență având în vedere sensibilitatea clienților la prețuri ridicate și la prea multe extra opțiuni.

Inovarea este un model de afacere implementat de mulți operatori telecom. Aceștia depun eforturi pentru dezvoltarea aplicațiilor proprii pentru dispozitive mobile, oferind o gamă de servicii suplimentare, majoritatea fiind taxate. Astfel, operatorii generează venituri suplimentare din infrastructură și iși consolidează clienții, în special cu aplicațiile medicale sau care oferă informații importante. Reclamele sau alte servicii premium din aceste aplicații sunt parte a strategiilor de marketing ale companiilor telecom, dar au și scopul colectării de informații despre clienți. În cazul companiilor care nu se mai pot descurca sigure, apar fuziuni și parteneriate, care de cele mai multe ori duc la apariția unor noi companii sau la absorbirea companiilor mici de companii mari.

Oricum, schimbări vor mai avea loc în strategiile și întrebările pe care și le pun companiile, în special odată cu lansarea pe scară largă a conexiunilor 5G.

de Andrei Marian