Telefoanele au devenit din ce in ce mai ușor de utilizat și de configurat, având un decalaj dintre percepție și realitate pentru serviciile de voce determinat de progresele în tehnologia digitală.
Conceptul actual de tehnologizare a ajuns la un nivel uimitor de configurabilitate și adaptabilitate la aproape orice rol și responsabilitate a utilizatorilor. Totuși, companiile nu văd flexibilitate în sistemele lor de voce, aceste sisteme limitând nivelurile de productivitate și eficiență ale acestora. În urma studiilor, o parte din companii spun că tehnologia de voce utilizată nu reflectă spiritul inovator al companiei sau planul de transformare digitală.
Astfel, întrebarea principală este legată de aducerea sistemelor de voce din cadrul companiilor, la un standard de digitalizare la care au ajuns restul sistemelor informatice. Astfel se va realiza o flexibilitate a sistemelor de voce pe care utilizatorii o așteaptă de la începutul erei digitalizării. Răspunsul este unul care ne duce în cloud, adică eliminarea sistemelor de voce locale și trecerea acestora în cloud. Trecerea vocii în cloud este o mișcare ușoară datorită faptului că deja există experiența companiilor cu aplicații și alte utilități în cloud.
de Andrei Marian