Servicii Profesionale — August 5, 2016 at 12:25 pm

Trade-Marketing-ul și aplicabilitatea sa în crearea trend-urilor de cumpărare

by

Importanța acțiunilor de marketing derulate în magazine, constituie unul dintre lucrurile care nu pot fi neglijate de producătorii care vor să își crească prezența și cota de piață. Trade-Marketing-ul vine tocmai în întâmpinarea acestei nevoi a producătorului de a-și mercantiza produsele și a se poziționa cât mai bine în piață.

trade marketing - sfa merchandising
Trade Marketing

Trade & Brand Marketing – mijloace moderne și eficiente de promovare pentru creșterea vânzărilor

Simplu spus, scopul Trade-Marketing-ului este acela de a contribui la creșterea cererii pentru produsele promovate la nivelul: distribuitorilor, comercianților și retailerilor. Totodată, acesta reprezintă un mijloc prin care produsele respective sunt promovate direct în punctele de vânzare prin utilizarea unor standarde de mercantizare (merchandising) cum ar fi: modul în care produsele sunt aranjate, spațiul ocupat la raft, plasări secundare, display-uri, etc.

Trade-Marketing-ul este complementar cu Brand Marketing-ul fiindcă rolul acestuia din urmă este de a crește cererea la nivelul consumatorilor, pe când Trade-Marketing-ul se axează pe creșterea cererii la nivelul comercianților.

Practic, Trade-Marketing-ul intervine pentru a influența decizia de achiziție a produselor proprii în magazin, ultimul loc în care acesta mai poate fi convins să aleagă produsul tău în locul produsului concurent pe care îl achiziționa de obicei.

Informații din piață despre produsele proprii și ale concurenților utile pentru strategia firmei tale

Culegerea de date din piață cu ajutorul chestionarelor de trade-marketing oferă companiei detalii importante în ceea ce privește nivelul de preț pe care fiecare comerciant îl practică pentru produsele de interes, prezența produselor proprii și ale concurenței, vizibilitatea, facing-ul sau prezența materialelor promoționale proprii în punctele de vânzare cum ar fi stand-urile sau plasările secundare.

Funcționalități integrate într-un soft SFA complet permit utilizarea camerei foto pentru a realiza fotografii cu modul în care produsele sunt aranjate la raft, modul în care au fost implementate diferitele promoții gestionate de terțe părți pentru producători în interiorul punctelor de vânzare. De asemenea, orice alte informații relevante care au legătură cu Trade-Marketing-ul pot fi consemnate cu ușurință cu ajutorul chestionarelor flexibile ce pot fi personalizate în funcție de nevoi.

Trade-Marketing-ul, calea de a genera noi trend-uri în piață

Zona de Trade-Marketing este extrem de competitivă, există o concurență mare între producători pentru a obține spațiu pe rafturile magazinelor și de a realiza promoții astfel încât produsele acestora să câștige în poziționare și vizibilitate.

Trade-Marketing-ul permite producătorilor să își promoveze mai bine produsele pentru  a obține loialitatea clienților și să construiască un business de succes. Contribuția sa este deosebit de importantă, mai ales atunci când există pe piață foarte multe produse de tip substitut.

Utilizarea informațiilor din chestionarele de Trade-marketing poate deschide noi oportunități pentru companiile care au inițiativa de a crea trend-uri în rândul consumatorilor și de a le livra acestora experiențe noi de interacțiune cu brandul și cu produsele promovate.

Diferențierea brand-urilor nu se mai realizează neapărat prin preț. Experiența oferită clienților contează cel mai mult, prin urmare aceasta este o direcție în care se îndreaptă multe campanii de promovare. Însă acestea pot avea succes numai dacă se colectează informațiile necesare din piață, cu ajutorul chestionarelor de Trade-Marketing, pentru a monitoriza evoluția campaniilor.

Mai multe detalii pe www.transart.ro.