Liderii la nivel inalt se straduiesc sa pozitioneze organizatiile lor sa se dezvolte pe termen scurt, mediu si lung, dar ei sunt nevoiti sa faca acest lucru intr-un mediu de operare care este volatil si nesigur.
Big Data, supraincarcarea informationala, poate deveni o povara pentru managerii din multe organizatii, intrucat acestia intampina dificultati sa extraga si sa analizeze informatii relevante.
În aceste conditii 80% dintre respondentii unui studiu derulat in randul managerilor de top din 16 tari admit ca au luat decizii strategice pornind de la informatii eronate, iar aproape o treime dintre respondenti afirma ca cel mai mare obstacol in calea eficientizarii procesului decizional il reprezinta birocratia organizationala.
72% dintre organizatii admit ca au avut cel putin o initiativa strategica esuata pe fondul erorilor din procesul decizional, in ultimii trei ani, potrivit unui studiu realizat de Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) si American Institute of Certified Public Accountants (AICPA). Supraincarcarea informationala, birocratia excesiva, lipsa increderii si stimulentele nealiniate cu obiectivele de business au fost mentionate ca factori catre contribuie la greseli in procesul decizional de catre companii din toata lumea.
Raportul “Joining the dots: decision making for a new era” s-a adresat top managerilor din organizatii mari din 16 tari si a relevat nu doar ca acestia admit ca au facut greseli in procesul decizional, ci si ca au luat decizii strategice pornind de la informatii eronate (80%), precum si ca organizatia pe care o conduc a pierdut un avantaj competitiv pentru ca au fost lenti in a lua decizii (42%). In mod surprinzator, doar 28% dintre respondenti sunt de parere ca organizatia este capabila sa le asigure liderilor cu experienta oportunitatea de a invata din rezultatele deciziilor luate.
Printre principalele cauze ale deciziilor de slaba calitate identificate se numara supraincarcarea informationala: 36% dintre respondenti afirma ca organizatia lor nu face fata surplusului informational, iar 32% afirma ca big data a inrautatit situatia. Doar 37% considera ca big data le-a fost utila. In randul celor mai performante organizatii, 86% dintre respondenti evalueaza deja informatia manageriala de care au nevoie pentru a se concentra pe modalitati de crestere a valorii modelului de afaceri.
O alta cauza este birocratia: aproape o treime dintre respondenti au indicat ca problemele de coordonare cauzate de birocratie sunt cel mai mare obstacol in calea eficientizarii procesului decizional. Urmeaza capitolul incredere si colaborare: 43% dintre participantii la studiu afirma ca nivelul de incredere intre executivii din cadrul organizatiei lor necesita imbunatatiri, in timp ce 57% au fost de parere ca o colaborare mai activa este necesara pentru imbunatatirea procesului decizional.