Pentru cea de a doua ediție a premiilor Școala antreprenorială, 17 școli antreprenoriale din întreaga Europă au fost selectate la nivel național pentru viziunea lor antreprenorială și punerea în aplicare remarcabilă a programelor de educație antreprenorială.
Criteriile de selecție includ strategia pentru educația antreprenorială, alocări specifice de resurse, sesiuni de formare pentru profesori și implicarea comunității locale și a sectorului de afaceri.
Ceromonia de premiere a avut loc pe data de 22 septembrie, la Riga, în prezența mai multor reprezentanți ai ministerelor educației. Profesori și directori din cele 17 școli din Belgia, Cehia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Germania, Italia, Letonia, Lituania, Malta, Portugalia, România, Rusia, Slovacia, Spania, Turcia și Marea Britanie au fost prezenți pentru a primi recunoașterea europeană.
În timp ce piața forței de muncă are nevoie de mai multe competențe antreprenoriale, mai puțin de 20% dintre elevi au avut o experiență de antreprenoriat până în momentul în care termină școala.
Livrarea setului protrivit de comteptențe pentru locurile de muncă de mâine necesită o concentrare mai puternică asupra formării profesorilor și a metodelor de predare antreprenoriale.
,,Sprijinul și participarea de la atât de multe ministere naționale de educație este un mare pas înainte.Aceasta este ceea ce Parlamentul European a solicitat în scopul de a promova o cultură antreprenorială în rândul tinerilor; de asemenea, este exact genul de încurajare pe care comunitatea de afaceri și alte părți interesate au nevoie pentru a continua să se extindă activitatea cu școli”, a declarat Caroline Jenner, CEO al JA Europa.
“Prin recunoașterea eforturilor antreprenoriale realizate de școli, Premiile Școala Antreprenorială contribuie la obiectivele Agendei pentru noi competențe pentru Europa, lansată în iunie 2016, concentrându-se în special asupra educației de calitate, sesiuni de formare pentru profesori și abilități antreprenoriale. "Suntem încântați să sprijinim această inițiativă, care recunoaște beneficiile de a lucra în colaborare: care permite elevilor să învețe unii cu alții în moduri noi, sprijinirea profesorilor de a împărtăși și de a dezvolta practica lor în discipline, precum și încurajarea școlilor să fie inovatoare în modul de realizare al parteneriatelor”, a confirmat Sophie Beernaerts, Head of Unit&Schools and Educators; multilingualism” la Comisia Europeană.