Uraganul Sandy a lovit în anul 2013 în SUA, afectând accesul companiei de asigurări ROM la conectivitatea on-line și implicit la sistemele sale IT. Acest fapt a dus la o pauză neașteptată în operațiunile critice.
Accesul a fost oprit la sistemul local de management al conținutului întreprinderii, astfel, compania nu a mai putut accesa documentele importante și nu a mai putut furniza serviciile necesare în timp util, în special necesare pentru cei afectați de uragan.
Compania a apelat la serviciile companiei de IT Hayland, pentru a încerca să își recupereze datele și să le transfere într-o rețea cloud sigură, găzduită de Hayland. Astfel, odată cu trecerea în cloud, ROM a putut să își reia activitățile chiar și în situația în care serviciul său IT era încă grav afectat de inundații și alte urmări ale uraganului.
ROM a trecut în prima fază la trecerea tuturor datelor din documentele printate către baza sa de date, soluția fiind una perfectă pentru companie, dar imperfectă în contextul în care odată cu uraganul, compania a pierdut accesul la aceste date. Trecute astfel în rețeaua cloud a Hayland, datele sunt accesibile acum oriunde și oricând, compania urmând să renunțe la o mare parte din serviciul de stocare locală. De aici reiese avantajul cloud, care după trecerea datelor în format digital din print, este următoarea etapă de asigurare și stocare eficientă. Rețelele cloud private au devenit revoluția IT a prezentului, toate datele fiind stocate în cel mai sigur loc posibil, dar accesibile oriunde și oricând pentru companii și persoanele autorizate de acestea. Conținutul stocat în cloud este foarte bine asigurat, riscul ca datele importante ale unei companii să fie compromise în caz de incendii sau inundații fiind eliminat, experții spunând că trecerea în cloud este ultimul pas în asigurarea datelor unei companii, care, în caz de calamitate își poate relua repede activitatea cu informațiile digitale.
Avantajele trecerii în cloud în contextul protecției datelor nu sunt singulare. Un alt avantaj este că personalul IT nu mai trebuie să se ocupe de funcționarea serverelor, experții fiind responsabili de funcționarea corectă a sistemelor pentru cloud. De asemenea, nivelul de securitate oferit de companiile care oferă cloud, este mult crescut și ieftin față de soluții instalate la bazele companiilor, local, personalul IT fiind scutit și de aceasta misiune. În final, sprijinul tehnic oferit 24/7/365 de companiile de cloud, aduc garanția că eventualele probleme pot fi remediate sau evitate în cel mai scurt timp.