Companiile au recunoscut imediat potenţialul social media ca şi canal perfect de publicitate, dar şi ca instrument puternic de colaborare internă. Într-un univers al exploziei informaţiilor, al forţei de lucru mobile şi al interconectivităţii globale, platformele sociale permit angajaţilor să disemineze rapid informaţii, cunoştinţe, idei, să lucreze la proiecte sau să efectueze diverse tipuri de sarcini împreună – din orice loc, în orice moment. Acest fapt îmbunătăţeşte relaţiile de muncă şi antrenează o colaborare mai flexibilă. Imaginaţi-vă cât de util poate fi acest concept pentru departamente aflate la mare distanţă unul de altul sau pentru companii internaţionale.
Mai mult, instrumentele sociale sunt adesea utilizate de companii pentru a intra în contact cu oamenii din exterior şi pentru a comunica cu colaboratorii, fapt care permite personalului care lucrează direct cu clienţii să adreseze eficient întrebările, să afle preocupările şi nevoile lor – iar uneori să ajute clienţii „să se ajute” singuri.
Reţeaua Socială de tip Enterprise nu este doar o tendinţă globală îndepărtată. Colaborarea socială are o importanţă strategică şi pentru organizaţiile din Europa de Sud-Est. Conform studiilor IDC din acest an, 57% din companiile cu sediul în această regiune a planetei consideră colaborarea socială la nivel de companie ca necesară pentru menţinerea poziţiei pe piaţă. Un asemenea rezultat vine în concordanţă cu un recent studiu IDC efectuat în rândul directorilor IT din regiunea noastră, în cadrul căruia s-a descoperit că investiţiile IT se mută de la aplicaţii back-office (incluzând ERP) la soluţii front-end cum ar fi Customer Relationship Management, Sales Force Automation, canale online, call center şi social media.
Numeroase companii din regiunea noastră au implementat deja proiecte de social media. Acestea se concentrează în mod primar pe colaborarea internă, însă ulterior se vor extinde pentru adresarea unor nevoi suplimentare. Angajaţii acestor companii se bucură de privilegiul de a folosi diverse capabilităţi ale soluţiei, cum ar fi fluxurile de activitate, blogurile, wiki, microblogurile, forumurile de discuţii, grupurile, ideile, profilurile, motoarele de recomandare, tagging-ul, bookmarking-ul, grupurile de discuţii şi alte tipuri de comunităţi online. Ei pot accesa toate acestea de oriunde şi oricând. E ca şi cum ar dispune de un amestec perfect de tip enterprise de Facebook, Twitter, Instagram, Box, Youtube, Linkedin, Gmail şi aşa mai departe – construit în propria casă.
Pentru mai multe informaţii utile despre reţelele sociale enterprise, modul lor de utilizare şi modul în care companiile din Sud-Estul Europei profită de pe urma lor, descărcaţi cel mai proaspăt raport IDC intitulat “Social Collaboration: Connecting for Success”. Şi nu uitaţi – locul dumneavoastră de muncă este important!
Pentru mai multe informatii accesati:
https://www.ibm.com/blogs/southeast-europe/connecting-for-success/