IT in World — January 3, 2017 at 10:14 am

Comerțul online va avea mai multe trenduri principale în 2017

by

istock_000001511450smallAnul 2017 se anunță un an foarte bun pentru comerțul online, în contextul în care, doar în SUA, ziua de Black Friday a adus vânzări de 3,34 miliarde de dolari, iar cea de Cyber Monday a adus 3,39 miliarde de dolari în conturile comercianților. Aceste vânzări și trenduri nu sunt generate doar de ofertele efective ci și de evoluția tehnologică a platformelor de vânzări, care prin funcțiile lor și prin accesibilitatea lor au oferit noi perspective pentru utilizatori. Astfel, anul 2017 va fi dominat de 5 trenduri principale pentru comerțul online.

Comerțul mobil este un trend aflat în creștere constantă, vânzări totalizând 2,4 miliarde de dolari fiind realizate prin telefoane mobile sau tablete în cele două zile de vânzări. Sistemele mobile de plată au fost îmbunătățite prin Apple Pay și Android Pay, la fel cum și PayPal a eficientizat comerțul mobil, utilizatorii preferând să navigheze prin magazine mai mult mobil decât pe desktop. Creșterea în 2017 va fi susținută atât de aceste tehnologii cât și de rețelele sociale mult mai conectate cu magazinele online.

Relațiile cu clienții realizate cu roboți inteligenți de tip ”chatbot” duc la eficientizarea comerțului online, care ajută la o realizare mult mai eficientă a tranzacțiilor online. Toate companiile, începând cu Facebook și Microsoft au investit masiv în aceste tehnologii, care duc la reducerea stresului pentru angajați, dar și pentru clienții care acum beneficiază de un ajutor mult mai precis și rapid în realizarea tranzacțiilor. Aplicațiile de mesagerie au fost eficientizate pentru ca toate confirmările de plată și comandă să fie trimise de roboți în timp real, eliminând astfel necesitatea confirmării prin email, prin accesarea de linkuri sau alte proceduri care uneori nu se încheie cu succes.

Rețelele sociale vor avea o poziție importantă în comerțul online din 2017, nu că până în prezent nu au avut, dar acum rețelele se adaptează cererii companiilor de a implementa funcții inovative de prezentare a produselor. Prezentările foto și video vor fi din ce în ce mai dinamice și inovative, utilizatorii având posibilitatea să vadă produsele aproape ca și cum ar fi lângă ei.

Personalizarea mesajelor și comunicării cu utilizatorii va fi eficientizată în anul 2017, în contextul unei rate de abandon a listei de produse de 75% la nivel global. Companiile doresc să reducă acest procent prin personalizarea mesajelor cu utilizatorii, pentru ca aceștia să meargă până la finalul tranzacțiilor.

Anul 2016 a reprezentat o creștere a acestei personalizări a mesajelor, care a dus și la o creștere a ratei de succes, cu reducerea abandonului listelor de cumpărături.

Comerțul virtual intră în scena comerțului online odată cu dezvoltarea tehnologiilor de realitate virtuală și accesibilitatea acestora la nivel comsumer. Comercianții de haine și produse sportive se bucură din plin de această tehnologie, cumpărătorii având posibilitatea de a testa produsele în mediu virtual. De asemenea relațiile cu clienții vor fi consolidate cu ajutorul realității virtuale. Deși se află încă la început, realitatea virtuală va avea o influență mare asupra comerțului digital în următorii ani.