Trecerea în cloud vine cu posibilități nelimitate, flexibilitate, avantaje, costuri reduse și eficiență, dar în același timp crește complexitatea față de centrele locale de date. Companiile care vor să treacă în cloud au nevoie de o strategie de integrare a serviciilor și activităților în cloud, pentru a se bucura de toate avantajele acestui pas.
Evoluția tehnologiei în cloud a adus companiile în fața necesității de implementare în cloud, dar acestea nu au capacitatea de a trece brusc cu toate datele și serviciile în cloud, fiind nevoie de o strategie care sa includă atât serviciile pe care le rulează, cât și serviciile pe care le au în plan pentru viitor. Companiile și-au gândit strategiile pentru cloud, considerând că mișcarea nu este doar o țintă finală, ci și o transformare strategică și operațională.
Trecerea companiilor în cloud nu ține doar de centrul de date și infrastructură, fiind o mișcare ce urmărește oferirea unor resurse digitale în cel mai bun mod posibil.
Pentru început, companiile trebuie să își facă o strategie prin care trecerea în cloud să includă serviciile minime pentru operare, etapa fiind pregătitoare, pentru ca acestea ulterior să fie extinse și dezvoltate. Ulterior identificării necesităților de afaceri, trebuie marcate riscurile și dependențele, împreună cu identificarea țintelor pentru eficiența și disponibilitatea serviciului. Specialiștii spun că deși cloud pare mai scump la prima vedere, acesta poate fi mult mai ieftin și economic utilizat corespunzător.
Strategiile companiilor trebuie să gândească centrele de date trecute în cloud ca fiind baze servicii, nu hardware și software cum sunt centrele locale. Împărțirea serviciilor pe platformă este de asemenea un lucru care trebuie inclus în orice strategie, concentrând serviciul corect, în locația corectă și poziționat pe platforma corectă. Deși trecerea în cloud poate fi considerată și ușoară, o strategie care se orientează către infrastructura ca un serviciu este cheia pentru ca planul de tranziție să ducă la un succes.