Foodpanda.ro, cea mai mare platformă de food ordering din România, a înregistrat, în 2016, o creștere a numărului de comenzi cu 57%, comparativ cu anul precedent. Potrivit reprezentanților companiei, cele mai solicitate preparate de către români au fost cele din bucătăria românească, chinezească și de tip fast-food.
Topul consumatorilor fideli comenzilor online de mâncare în 2016 este condus de bucureșteni, urmați de clujeni și timișoreni. Conform foodpanda, aproximativ 81% din totalul comenzilor online de mâncare înregistrate în 2016 au provenit din Capitală, peste 11% din Cluj-Napoca și aproape 3% din Timișoara.
Valoarea medie a comenzilor de mancare a rămas relativ asemănătoare cu cea din 2015, situându-se la circa 56 de lei.
În ceea ce privește preferințele culinare ale românilor care comandă online, cele mai solicitate preparate au fost cele din bucătăria românească, chinezească și de tip fast-food. Astfel că, ciorba de văcuță, noodles cu pui, pachețelele de primăvară și pizza au fost preparatele vedetă ale anului 2016.
Din totalul comenzilor plasate pe platforma foodpanda.ro la nivel național, aproximativ 23% dintre acestea au fost achitate de către români cu cardul, restul optând pentru posibilitatea de plată cu cash.
Datele centralizate de companie arată că, în 2016, aplicația mobilă a generat aproximativ jumătate dintre comenzile online de mâncare de la nivel național.