Studii — March 6, 2017 at 11:18 am

Dragostea de știință începe la 11 ani

by

iStock_000000415369_L2Un nou studiu, realizat pe un grup de 11.500 de fete și femei cu vârste cuprinse între 11 și 30 de ani, care arată că perioada în care se poate naște și stimula interesul pentru materii ca știința, tehnologia, ingineria și matematica (STEM) durează în medie 4 ani. Cercetarea a descoperit că fetele devin interesate de materiile STEM în jurul vârstei de 11 ani și jumătate, dar interesul descrește brusc după vârsta de 15 ani.

Rezultatele studiului prefigurează și o cale de a preveni această descreștere: modele pozitive, susținerea părinților și a profesorilor, experiența practică a aplicării cunoștințelor STEM în lumea reală și convingerea că nu vor fi discriminate ca femei în acest domeniu.

În ultimul deceniu, ocuparea forței de muncă în sectorul de tehnologie în Europa a crescut de trei ori mai repede decât media globală. Stimularea interesului fetelor pentru materiile STEM şi încurajarea urmării unei cariere în domeniu va crea nu doar o siguranță mai mare a locului de muncă pentru următoarea generație, ci poate stimula, de asemenea, economia europeană în general. Dacă numărul femeilor în domenii tehnologice l-ar egala pe cel al bărbaților, se estimează că PIB-ul anual al UE ar crește cu 9 miliarde de Euro.

Este recunoscut faptul că pentru multe fete interesul pentru materii STEM începe să scadă odată cu adolescența timpurie. Dar până acum nu a fost determinată exact vârsta la care acest lucru se întâmplă sau care sunt motivele exacte. Aceste două elemente sunt ceea ce Microsoft a încercat să stabilească în acest studiu realizat în douăsprezece țări europene ce includ Belgia, Republica Cehă, Finlanda, Franța, Germania, Italia, Irlanda, Olanda, Polonia, Rusia, Slovacia și Regatul Unit al Marii Britanii, fiind cel mai extensiv studiu realizat pe acest subiect până acum.

Convingerea femeilor tinere că generația lor este prima în care “bărbații și femeile vor fi cu adevărat egali în toate domeniile societății”. Cu toate acestea, doar 42 la sută dintre fete au spus că ar considera realistă o carieră în domeniile STEM. În mod paradoxal, 60 la sută au recunoscut că s-ar simți mai încrezătoare să urmeze o carieră în domenii STEM dacă ar ști că profesiile respective au deja angajați de ambele sexe.

Informația dobândită din această cercetare poate ajuta educatorii, factorii de decizie politică şi companiile în a înțelege provocările cu care se confruntă fetele și femeile Europei când vine vorba de urmarea unui parcurs profesional în domeniile STEM și în a participa la depășirea lor.

 

Tags