În 2016, 48% dintre căutări au fost realizate de pe mobil, în timp ce 47% au fost realizate de pe Desktop. Companiile de turism, și nu numai, trebuie să regândească strategiile de marketing astfel încât să fie “mobile first”, deoarece volumul de căutari de pe desktop este în scădere.
Deși rata de conversie, în continuare, este mai mare pe desktop, o strategie corectă de marketing implică o concentrare mai mare în campaniile de mobil. 54% din utilizatorii care au achiziționat pachete turistice (leisure) au declarat că funcționalitatea greoaie și experiența acestora pe versiunea mobilă a site-ului au fost motivul principal pentru care aceștia au finalizat achiziția pe desktop.
Pe subverticala de pensiuni (bed&breakfast), volumul de căutări în tot anul 2016 a înregistrat o creștere de 45.64%, încă o dovadă că românii preferă destinațiile interne.
Deși în general interesul pentru vacanțe e crescut în mediul online, în continuare românii aplică principiul ROPO – Research Online, Purchase Offline.
Un procent semnificativ de 35% dintre aceștia fac achiziția de vacanțe la sediul agenției, în condițiile în care 97% din consumatori fac research-ul online.
Fie că ești un hotel, o companie aeriană, agenție de turism sau agregator campaniile de marketing trebuie să fie focusate, pe ce Google numește ,,micro-moments”.
Grecia este cea mai căutată destinatie dupa volumul de căutări, fiind in crestere cu 200% în 2016 față de 2015. Au mai fost înregistrate creșteri pentru Cipru și destinațiile din Spania – Mallorca, Tenerife, Gran Canaria sau Costa Brava.
Sursa: Moloso.