Enterprise Software — March 24, 2017 at 10:21 am

6 factori cheie determinanți in alegerea un sistem WMS

by

mantisUna dintre problemele cu care fiecare business se confruntă la un moment dat, aceea a implementării unei soluții WMS. În ziua de astăzi, în mediul actual, un sistem WMS este o necesitate. Însă fiecare companie are nevoi diferite, resurse diferite și factori specifici care influențează alegerea soluției potrivite.

Echipa Mantis împreună cu clienții existenți și prospecți a identificat 6 factori cheie care determină companiile să aleagă un sistem WMS:

Tehnologia – primele WMS-uri au apărut acum mai bine de 20 de ani și mulți dintre furnizorii soluțiilor astăzi nu ma există de piață, sistemele sunt greu de întreținut și costisitoare și nu mai corespund nevoilor și cerințelor actuale ale clienților.

Adaptabilitate și flexibilitate – clienții au nevoi specifice care implică un nivel ridicat al serviciilor și implementarea unor procese, algoritmi și scenarii logistice unice. Satisfacerea acestor nevoi utilizând vechile sisteme custom made necesită procese costisitoare și consumatoare de timp, pe când un sistem WMS foarte flexibil necesită mai puțină muncă de implementare și un ROI ridicat.

Integrarea cu sisteme automatizate – creșterea operațiunilor în centrele de distribuție duce la scăderea productivității și acurateții. În cele mai multe cazuri un depozit complet automat nu este o opțiune, însă crearea unor zone automatizate în depozit crește productivitatea. Însă, pentru a trece la acest nivel este nevoie de un sistem WMS capabil de integrare cu tehnologiile din depozitele moderne: pick to light, pick to cart, sort to light și cu soluțiile de manipulare: conveioare, minimacarale, sisteme shuttle, mașini de tăiere.

Servicii cu valoare adăugată – în trecut serviciile cu valoare adăugată erau furnizate de către companiile 3PL, dar ca urmare a dezvoltării comerțului online, clienții au nevoie ca produsele să fie livrate a doua zi, astfel că implementează operațiuni de asamblare în depozitele lor.

Managementul forței de muncă și al resurselor – operațiunile crescute în depozit necesită managementul forței de muncă și al resurselor la un cost redus și o profitabilitate crescută. În acest context, un WMS cu funcționalități avansate permit realizarea acestui lucru.

Capabilități omni-channel – clienții finali utilizează mai multe dispozitive pentru a face cumpărături și au nevoie de servicii cross-channel și cred că opțiunea BOPIS (buy online pick-up in store – cumpără online ridică din magazin) este obligatorie. Astfel, retailerii au nevoie de o integrare între canale pentru a le furniza clienților ceea ce își doresc și au nevoie de un sistem WMS capabil să balanseze rapid între canale și să ofere informații în timp real și precise.

Tags