IT in World — March 28, 2017 at 9:07 am

LinkedIn face un pas pentru eficientizarea managementului serviciului de vânzări

by

rolodexRețeaua socială de business LinkedIn deținută acum de Microsoft, adaugă constant noi funcții pentru punerea în practică a strategiei de creștere a serviciilor oferite pentru cei peste 465 milioane de membri.

Compania a implementat o serie de actualizări în Navigatorul de Vânzări, un serviciu pe bază de abonament care permite clienților să conducă o numită ”vânzare socială”. Actualizările includ adăugarea unei proceduri de întreprindere de vânzări, pentru a permite vânzarea produselor la grupuri mult mai mari de utilizatori. De asemenea este integrat serviciul de partajare a documentelor și prezentărilor PointDrive, dar și sincronizarea CRM pentru a oferi informații despre produsele vândute prin LinkedIn.

Actualizările vin în contextul în care Navigatorul de Vânzări al LinkedIn nu a adus niciodată cel mai mare profit companiei, dar în ultimele raportări înainte ca platforma să fie preluată de Microsoft s-a constatat că produsul este cel mai solid din oferta platformei. Astfel, venituri de 162 milioane de dolari din cele 960 milioane raportate în perioada respectivă au fost obținute prin abonamente la Navigatorul de Vânzări. În același timp, Soluțiile Talent, care includ și serviciile de recrutare au generat venituri de 623 milioane de dolari.

Navigatorul de Vânzări a fost văzut ca o zonă cheie în momentul anunțului achiziției LinkedIn de către Microsoft, modul în care această zonă este tratată fiind decisiv în concurența cu Salesforce, o mare companie în lumea managementului relațiilor cu clienții. Totuși, reprezentanții LinkedIn au precizat că noua abordare nu vine pentru a concura cu Salesforce, ci să poziționeze LinkedIn într-un loc primar în sistemul de vânzări și mai ales în vânzările sociale. Microsoft a considerat baza bogată de utilizatori business a LinkedIn și conectivitatea între aceștia ca fiind cele mai valoroase active ale platformei.

LinkedIn merge și pe strategia integrării cu Oracle, SAP, Sugar, HubSpot și NetSuite, împreună cu facilitatea de scriere a activităților cu ajutorul funcției CRM Sync. Această funcție permite utilizatorilor să transfere datele din InMails, mesaje și note, momentan compatibilă doar cu Salesforce și Microsoft Dynamics, urmând ca alte baze să fie adăugate în curând. Această integrare include și noi widge-uri care permit vizualizarea detaliilor profilului din Navigatorul de Vânzări, cum ar fi imagini, istorie, joburi și conexiuni partajate cu Salesforce și Microsoft Dynamics. Integrarea prin widget-uri va fi implementată și de la parteneri precum Oracle, SAP Hybris, NetSuite, SugarCRM, HubSpot și Zoho. Dezvoltarea acestui serviciu vine din dorința LinkedIn de a deservi companii mult mai mari cu cerințe și baze de vânzări mari.

Noul serviciu va costa 1600 dolari anual, scopul fiind vânzarea acestuia către marile companii care doresc utilizarea unui serviciu mai bun decât cel profesional existent pentru utilizatorii normali. Un exemplu de mare companie care utilizează serviciul este Camplejohn, cu 250.000 angajați la nivel global, care au 30.000 abonamente la Navigatorul de Vânzari LinkedIn.