Mulți antreprenori își doresc lansarea unei afaceri proprii, pe care să o administreze după bunul plac, atât ca organizare cât și ca finanțe. Mai mult, o parte din antreprenori își doresc o afacere pe care să o poată administra de oriunde, fără a avea un birou fix atunci când vor să călătorească. Conform statisticilor, peste 27 milioane de antreprenori sunt în SUA la nivelul anului 2015, numărul acestora fiind în creștere constantă. Sunt multe domenii, precum comerțul online sau consultanța, care pot fi administrate de oriunde din lume, dar există și o serie de probleme pe care antreprenorii trebuie să le depășească pentru a putea lucra de oriunde.
Lucrul în timpul călătoriilor, în special administrarea unei afaceri, poate aduce provocări celor ce aleg acest mod de administrare. Un exemplu este diferența între zonele lumii, care poate necesita perioade de acomodare cu fiecare locație în parte, fapt care poate duce la schimbarea planurilor de lucru. Aceleași probleme pot să apară și în timpul călătoriilor lungi, cu schimbare de fus orar, care pot duce la necesitatea unor perioade de somn mai lungi, care schimbă de asemenea planurile zilnice de lucru.
O alta provocare este dată de fenomenele meteo care pot bloca drumurile și mijloacele de transport, astfel administratorul poate rămâne fără curent electric sau internet, operațiunile sale fiind îngreunate sau chiar blocate. Zonele cu acces limitat la internet sau energie electrică reprezintă o alta provocare ce poate da bătăi de cap în momentul administrării unei afaceri de la distanță. Pentru evitarea tuturor acestor probleme ce pot avea rezultate neplăcute, există un set de recomandări pentru antreprenorii care își administrează afacerea în timp ce călătoresc.
În primul rând este necesară existența unei soluții de conectare la internet de rezervă, cum ar fi telefoane inteligente care pot fi conectate la laptop pentru conectarea acestuia la internet. De asemenea, se recomandă utilizarea unor dispozitive care nu sunt blocate de o anumită companie, pentru ca să existe posibilitatea utilizării unei cartele SIM achiziționată local. Cel mai recomandat este ca antreprenorul să se asigure dinainte că locurile unde va circula au asigurate conexiuni la internet. De asemenea, un program bine pus la punct, cu operațiuni bine definite pe intervale orare și zile, este vital în asigurarea continuității afacerilor indiferent de locație. Programul bine pus la punct poate fi corelat și cu instrumente de automatizare a unor procese, precum conectarea tuturor conturilor de social media pentru publicarea rapidă a conținutului sau automatizarea unor procese zilnice de genul newsletter sau actualizarea unor rapoarte de lucru.
Utilizarea unor aplicații pentru editarea conținutului foto sau text este un avantaj, mai ales când nu este posibilă accesarea aplicațiilor din laptop sau PC. Utilizarea unor editoare și galerii foto gen Pixlr sau Canva, sau a unor editoare text cum sunt Google Docs și Hemingway Editor, poate ușura mult lucrul din orice locație. Toate acestea combinate cu utilizarea stocării cloud duce la eliminarea necesității transportului unor medii de stocare externe cum sunt hard-diskurile sau stickurile USB, care pot fi pierdute sau furate. Serviciile Dropbox sau Google Drive sunt optime pentru asemenea operațiuni în cloud. Planificarea călătoriilor și a evoluției în afaceri trebuie făcută în avans, pentru a nu duce grija unei planificări zilnice, acest mod de lucru ajutând și la o automatizare și predictibilitate mai bună a activităților. Eficiența se realizează și prin o planificare eficientă a bagajelor transportate, pentru a nu pierde mult timp cu transportul, împachetarea și despachetarea acestora, timpul salvat fiind bun de alocat distracției sau lucrului pentru propria afacere. Facturile plătite în timpul călătoriei trebuie de asemenea eficientizate, utilizarea unui serviciu precum Shoeboxed poate ajuta la digitalizarea și organizarea acestora.
Păstrarea contactelor doar în dispozitive fizice poate cauza probleme, mai ales dacă bateria acestor dispozitive se descarcă, utilizarea unui sistem online precum Google Contacts poate asigura accesul la lista de contacte utilizând orice dispozitiv conectat la internet. Echipamentul joacă de asemenea un rol esențial în administrarea afacerilor în timpul călătoriilor, un hardware durabil și chiar dedicat transportului constant fiind recomandat, pentru o viață mai lungă a acestuia și reducerea riscului pierderilor de date. De asemenea, utilizarea unor dispozitive ușor de utilizat și transportat, mai ales în locuri publice, va face toate operațiunile mai ușoare. Utilizarea unor aplicații pentru notat rapid, precum Evernote sau OneNote, ajută în reținerea și sincronizarea rapidă a informațiilor în timpul întâlnirilor reale sau virtuale. Tot la capitolul aplicații, este recomandată utilizarea unui asistent virtual, care să se ocupe de acțiunile mici, repetitive, care pot consuma nejustificat timpul antreprenorului.
În final, documentarea despre destinații înainte de a merge fizic, cunoașterea procedurilor financiare și apoi menținerea unui balans între muncă și relaxare, sunt acțiuni care duc la succesul garantat al lucrului mobil și la menținerea unei afaceri de succes indiferent de locația antreprenorului.