Zebra Technologies Corporation a facut publice rezultatele studiului Retail Vision 2017. Acesta analizeaza tendintele tehnologice care modeleaza viitorul industriei mondiale de retail si imbunatatesc experienta de cumparare. Studiul a aratat ca, pana in 2021, aproape 70% din retaileri sunt pregatiti sa faca schimbari pentru a adopta IoT, iar 65% planuiesc sa investeasca in tehnologii de automatizare pentru gestionarea marfurilor si solutii de planograme.
Mai mult de 1.700 comercianti din America de Nord, America Latina, Asia, Europa si Orientul Mijlociu, din mai multe domenii de retail, au fost intervievati de catre Research Now si Qualtrics, in 2016.
Principalele rezultate ale studiului:
- Cresterea continua a numarului de persoane care vor face cumparaturi on-line va determina comerciantii sa ofere servicii din ce in ce mai avantajoase pentru a creste loialitatea consumatorilor. Pana in 2021, 65% din retaileri intentioneaza sa inoveze serviciile de livrare, introducand livrarea la locul de munca, acasa sau chiar si in masini parcate.
- Pana in 2021, aproape 80% dintre retaileri vor putea sa personalizeze vizita in magazin pentru clienti – ei vor sti cand un anumit client este prezent. Acest lucru va fi determinat printr-un sistem Zebra de micro-localizare.
- Retailerii cauta sa creeze o experienta de shopping incredibila – 78% dintre acestia declara ca este critic pentru afacerea lor sa integreze optiunea comertului online si experiente imbunatatite in magazin.
- Pentru a scurta timpul petrecut la casa, retailerii planuiesc sa investeasca in device-uri mobile, kiosk-uri si tablete prin care sa se poata face plata. Pana in 2021, 87% dintre retaileri vor avea puncte de vanzare mobile (MPOS), prin care se pot scana si accepta plati oriunde in magazine.
- 73% dintre retaileri apreciaza ca analiza datelor este extrem de importanta pentru afacere. Pana in 2021, se apreciaza ca cel putin 75% dintre acestia vor investi in software-uri de analiza a datelor pentru a preveni pierderile si pentru a optimiza costurile, precum si in camere cu analiza video.
- Potrivit studiului, cele mai mari surse de insatisfactie ale clientilor constau in diferentele de pret pentru acelasi produs intre magazine, imposibilitatea de a gasi produsul dorit, fie ca nu mai e in stoc sau nu este la locul stiut din magazin. 72% dintre retaileri intentioneaza sa remedieze aceste probleme prin optimizarea proceselor de aprovizionare si introducerea proceselor automate, a senzorilor si procesele analitice.
- 57% dintre retailerii intervievati cred ca automatizarea va da o noua forma industriei de retail pana in 2021, ajutandu-i pe comercianti sa livreze comenzile, sa verifice inventarele din magazin, iar pe clienti sa gaseasca produsele dorite.
Sursa: Romanian Business Consult