Studii — April 20, 2017 at 6:34 pm

Fujitsu discută cu lideri de afaceri din 15 ţări pe tema iniţiativelor de transformare digitală

by

Fujitsu a anunţat rezultatele studiului intitulat Global Digital Transformation, în cadrul căruia compania a intervievat 1614 lideri de afaceri din 15 ţări în scopul aflării stadiului şi tendinţelor legate de iniţiativele de transformare digitală.

Rezultatele studiului arată că 89% din liderii de afaceri confirmă faptul că organizaţiile lor execută iniţiative de transformare digitală care să fuctifice tehnologii digitale precum inteligenţa artificială (IA) şi Internet of Things (IoT), iar 34% din aceste iniţiative au furnizat deja rezultate pozitive. În plus, studiul evidenţiază factorii cheie pentru succesul transformării digitale, precum şi provocările şi capabilităţile necesare, dar şi percepţiile legate de IA.

În lumina acestor rezultate, Fujitsu va lucra alături de clienţii săi pentru a le accelera progresul către transformarea digitală.

Fundal

În zilele noastre, IA, IoT şi alte tehnologii digitale devin tot mai incorporate în substanţa afacerilor şi a societăţii, declanşând transformări digitale şi schimbând modul cum se desfăşoară afacerile şi vieţile noastre pe cuprinsul întregului glob. Ca să înţeleagă starea iniţiativelor corporatiste de transformare digitală, factorii de succes şi provocările, precum şi cerinţele pentru partenerii tehnologici, Fujitsu a realizat în februarie 2017 un studiu global privind transformarea digitală, iar acum prezintă rezultatele acestuia.

Sumar rezultate

– 89% din liderii de afaceri au răspuns că organizaţia lor a lansat iniţiative de transformare digitală. 34% dintre aceste iniţiative au furnizat deja rezultate pozitive, contribuind la creşterea afacerii.

– Factorii importanţi pentru o transformare digitală de succes sunt personalul cu abilităţile necesare şi leadership-ul puternic, precum şi înfiinţarea de organizaţii capabile să răspundă la viteza schimbărilor transformărilor digitale. În plus, este, de asemenea, nevoie ca activitatea de cooperare în cadrul creaţiei să fie desfăşurată împreună cu partenerii tehnologici care dispun de capabilităţi tehnologice digitale.

– În era digitală sunt necesare cunoştinţe profesionale legate de tehnologii digitale, precum şi creativitate şi imaginaţie. Pentru obţinerea de rezultate pozitive de pe urma iniţiativelor de transformare digitală, este nevoie de angajarea oamenilor care au astfel de abilităţi, sau de dezvoltarea internă a unor astfel de talente.

Rezultate studiu

1. Starea iniţiativelor de transformare digitală

89% din liderii de afaceri au raportat că organizaţiilor lor au trecut la iniţiative de transformare digitală. Astfel de iniţiative nu se află doar în starea de planificare sau testare. Multe sunt în starea de implementare, furnizând rezultate tangibile. 34% din astfel de proiecte au produs deja rezultate de afaceri precum creşterea veniturilor sau îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii.

fujitsu 1

2. Iniţiative de transformare digitală în zone funcţionale şi industrii

Uitându-ne la iniţiativele de transformare digitală, marketingul reprezintă principala zonă de transformare (38%), urmată de zona de funcţiuni (35%) şi de cea de operaţiuni şi întreţinere (30%). În termeni de iniţiative specifice industriilor, finanţele şi asigurările (51%) şi sănătatea (51%) sunt domeniile majore de activitate ale transformării digitale, fiind urmate de sectorul de producţie.

3. Rezultate ale transformării digitale

Principalele trei rezultate ale transformării digitale au fost creşterea de venituri (46%), îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii (44%) şi întărirea competitivităţii produselor (36%), confirmând astfel contribuţia transformărilor digitale la creşterea afacerilor.

4. Factori cheie pentru succesul transformărilor digitale

Conform rezultatelor studiului, factorii importanţi pentru obţinerea unor transformări digitale de succes sunt personalul talentat, cu abilităţile corespunzătoare (19%), leadership-ul puternic (18%) şi fluidizarea organizaţiilor şi proceselor (17%). În plus, studiul a mai dezvăluit că pentru derularea cu succes a unei transformări digitale este nevoie de creaţie prin cooperare cu parteneri tehnologici care dispun de capabilităţi tehnologice şi de înţelegerea afacerii, simultan cu alinierea cu viziunea şi strategia companiei respective.

5. Percepţii legate de inteligenţa artificială

Liderii de afaceri au aşteptări mari în privinţa IA, 77% dintre ei văzând inteligenţa artificială ca pe o oportunitate. Cei mai mulţi dintre ei sunt, de asemenea, de acord cu faptul că IA va întări capabilităţile oamenilor în viitor.

6. Capabilităţi necesare pentru transformările digitale

Liderii de afaceri au răspuns că cele mai importante capabilităţi de care au nevoie oamenii pentru a fi mai buni în era digitală sunt cunoştinţele profesionale legate de tehnologii digitale (18%) şi creativitatea şi imaginaţia (17%) printre alte capabilităţi necesare. Rezultatele indică, de asemenea, faptul că pentru implementarea cu succes a iniţiativelor de transformare digitală este importantă dezvoltarea internă a talentelor digitale sau angajarea din exterior a unor astfel de talente.

Detalii legate de raportul privitor la studiu pot fi descărcate de la adresa: http://www.fujitsu.com/global/vision/

În societatea de azi, o societate în care transformările digitale avansează în întreaga lume, Fujitsu crede că activitatea de creaţie în cooperare prin care să se fructifice tehnologiile digitale (Digital Co-creation) va deveni o normă de afaceri. În conjuncţie cu acest studiu, Fujitsu mai publică şi studiul Fujitsu Technology and Service Vision 2017, care propune o abordare unicat a fenomenului Digital Co-creation.