Cea mai extinsă rețea 4G oferă acum acoperire 100% la nivel urban. La 20 de ani de la lansarea rețelei, acest lucru reprezintă un moment de referință pentru companie, Orange oferind conectivitate neîntreruptă și acces la viteze superioare la conținutul digital, anticipând mereu nevoile utilizatorilor.
De la lansarea serviciului Orange 4G la nivel național în 2014, traficul de date la viteze 4G a crescut de 128 de ori, demonstrând nevoia tot mai ridicată de conectivitate. Și ultimul an a păstrat tendința ascendentă de conectivitate sporită. Astfel, traficul 4G a crescut de patru ori în Q1 2017 vs Q1 2016. La 31 martie 2017, 2,4 milioane de clienți utilizau serviciile Orange 4G, dublu față de primul trimestru din 2016. Toate acestea au fost susținute de creșterea vânzărilor de smartphone-uri și de dispozitive conectate la smartphone (smartwatch-uri, brățări fitness, roboți, ochelari VR, Apple Airpods și căști cu asistent personal), precum și de extinderea în ritm alert a acoperirii serviciilor 4G oferite de Orange.
Zonele unde serviciile 4G înregistrează în mod constant cele mai mari vârfuri de trafic sunt București, Cluj, Iași, Sibiu și Mureș. Intervalul orar cu cele mai mari creșteri de trafic este cuprins între ora 20:00 și ora 22:00, iar această tendință se menține încă de la lansarea serviciilor 4G. Cele mai populare categorii de aplicații și de conținut pentru care utilizatorii folosesc serviciile 4G sunt : 39% streaming, 47% browsing, 5% din trafic este înregistrat de aplicațiile de messaging.
În acest moment, rețeaua Orange 4G este prezentă în 7585 de localități. Cea mai extinsă rețea 4G din România, care oferă acum acoperire 100% la nivel urban, a adus clienților atât viteze de top, cât și inovații, pentru conectivitate ridicată. O astfel de inovație este apelul 4G. Prin intermediul acestui serviciu, lansat în 2015, clienții beneficiază de conexiune aproape instantanee a apelului. Convorbirile sunt la calitate HD prin rețeaua 4G.
Calitatea serviciilor 4G oferite de Orange atât clienților care utilizează cartele pre-plătite cât și abonaților, a primit recunoașterea organismelor internaționale de certificare. Astfel, în decembrie 2016, compania a primit, pentru al treilea an consecutiv, din partea auditorului independent LCC International certificarea pentru cea mai bună rețea din România, atât pentru serviciile de internet mobil, cât și pentru cele de voce, inclusiv apelurile 4G.
”Investițiile realizate în extinderea acoperirii 4G răspund nevoii clienților noștri de conectivitate neîntreruptă la viteze superioare, oriunde și oricând au nevoie. Pentru a susține transformarea digitală, calitatea rețelei este esențială. Prin investițiile și eforturile realizate am urmărit să consolidăm o rețea de încredere, tocmai pentru a veni în întâmpinarea nevoii tot mai crescute de conectivitate, astfel încât utilizatorii noștri să aibă, așa cum s-au obișnuit de două decenii, acces la servicii de cea mai înaltă calitate.” a declarat Ștefan Slavnicu, Chief Technical Officer în cadrul Orange România.