NEW TECHNOLOGY — May 23, 2017 at 9:32 am

Inovația tehnologiilor IoT inspiră schimbarea modelelor de business

by

FujitsuGrupul poștal PostNord, operator danezo-suedez, își reinventează serviciile utilizând noile tehnologii digitale și conectate, incluzând IoT. Grupul se bazează pe tehnologie pentru a deveni un pionier în serviciile de livrare pe care le oferă, mai ales în contextul reducerii masive a cererilor de scrisori fizice, din cauza utilizării emailului. În această fază toate serviciile poștale se reorientează către servicii de comerț digital și logistică.

O primă utilizare a IoT este pentru conectarea flotei de vehicule, scopul fiind creșterea operațională și eficientizarea costurilor cu șoferii și vehiculele utilizate. Toate vehiculele au fost conectate și introduse într-un sistem hiper-conectat. Rutarea și programarea prin tehnologia IoT au dus la optimizarea rutelor de livrare, reducerea costurilor de transport, a volumelor de poluare și a distanțelor parcurse. Implementarea a început cu conectarea vehiculelor pentru mentenanța și monitorizarea la distanță în vederea remedierii eficiente a problemelor tehnice. Ulterior, conectivitatea vehiculelor a fost utilizată pentru monitorizarea condusului economic în vederea prelucrării șoferilor în acest sens.

De asemenea tehnologia a fost utilizată pentru monitorizarea și reducerea furturilor, prin alarmarea șoferilor în cazul accesului neautorizat la camioane. Mai mult, temperatura și condițiile din vehicule sunt setate și monitorizate în timp real, atât de șoferi cât și la distanță, pentru a asigura condițiile optime de transport pentru pachete și mărfuri cu regim special de depozitare. Acest tip de utilizare pentru IoT este doar o primă fază pentru PostNord, planul administrației fiind să ofere informații exacte în timp real clienților printr-un sistem de rutare și alocare dinamică a transportatorilor către clienți și destinatari.

Oportunitățile oferite de noile tehnologii sunt nelimitate, compania căutând posibilități de colaborare cu partenerii și clienții prin ecosisteme conectate. O inovație testată ca proiect pilot este livrarea de alimente direct în bucătăria clienților, utilizând un sistem de acces inteligent care oferă o cheie unică și limitată de acces într-o casă inteligentă, operatorul livrând astfel alimentele direct în bucătăria destinatarului. Tehnologia schimbă total modelul companiei, fiind luată în calcul conectarea tuturor echipamentelor, începând cu aparatele de sortare, șoferi, vehiculele partenerilor, clienți, afaceri, pentru a realiza un ecosistem unde livrările și comenzile să se realizeze într-un timp cât mai scurt.