Roboți umanoizi, vehicule electrice, o flotă de roboței folosiți în procesul educativ, smart homes și smart cities, VR, sport, imprimante 3D, mașini electrice și hibrid, sisteme de gaming și multe alte sute de inovații au fost testate de15.123 de vizitatori prezenți în ultimele 3 zile din Bucharest Technology Week.
Vedeta incontestabilă a acestei ediții a fost robotul umanoid, InMoov, creat de francezul Gaël Langevin. Cu primul robot printat 3D s-au întâlnit miniștri, jurnaliști, oameni de afaceri, dar și copii și părinți curioși să comunice cu el. Robotul InMoov este un proiect open source pentru universități, școli, instituții de cercetare, ce poate fi descărcat gratuit de pe inmoov.fr.
Printre cele mai bune momente ale acestei ediții s-au numărat atelierele de robotică pentru copii susținute de Academia Inventează.ro, dar și fotografiile făcute cu drona (dronies), realizate în standul partenerului principal, Raiffeisen Bank.
Testarea vehiculelor electrice din standurile AirMotion, E-Twow, Smart Balance, FreeWheel, Evolio, gama de roboței din standul QuickMobile, mașinile electrice și hibride de la Renault, Toyota, Autoklass, Badsi și Ford au prilejuit, de asemenea, momente distractive la Bucharest Technology Week.
Asipiratoare de la iRobot care fac curat și când nu ești acasă, sisteme pentru locuințe inteligente de la Vimar, becurile reinventate de Philips, tehnologiile viitorului din produsele electrocasnice de la Philips, ochelarii VR de la Samsung, imprimantele 3D de la 3D Print Store și de la Suntem 3D au constituit tot atâtea puncte de atracție pentru public.
La standul Acer, laptopul de gaming și cel mai subțire notebook au fost testate de pasionați, iar inergy România i-a cucerit pe vizitatori cu sistemul de creștere a plantelor de interior bazat pe tehnologie de vârf.
Bilanțul celei de-a doua ediții Bucharest Technology Week arată o creștere nu doar a numărului de pasionați să învețe și să testeze noile tehnologii, ci și a numărului de companii prezente în eveniment.
„Pe măsură ce tehnologia acaparează tot mai multe aspecte ale vieții noastre și Bucharest Technology Week se extinde, devenind un hub al companiilor cu produse și soluții tech atât pentru publicul business cât și pentru clientul final. Fie că sunt start-up, fie multinaționale, festivalul le aduce împreună prin MyConnector, sistemul de interconectivitate cu publicul lor țintă, marca Universum Events”, a spus Mihai Cima, managing partner Universum Events.
Desfășurat pe parcusul unei săptămâni întregi, în două locații, Hotelul Athénée Palace Hilton și Piața George Enescu., festivalul tehnologiei a avut:
118 expozanți (în ambele locații)
15.123 vizitatori unici
1445 de participanți la conferințe
54 speakeri
10 conferințe (5 summituri și 5 workshopuri)
7 zile de festival.
„Această ediție Bucharest Technology Week a setat un nou nivel al evenimentelor tech din România. Am reușit să oferim publicului, sute de inovații: roboți, device-uri, sisteme smart, mașini și alte produse care aduc fiecărui utilizator în parte un beneficiu în viața sa personală și/sau profesională. ceastă ediție a avut nucleul în conexiunea dintre tehnologie și om, punând accent pe beneficiile pe care consumatorii le pot dobândi, atât în viața de zi cu zi, cât și în companiile în care activează”, a declarat Cătălina Manea, project manager Bucharest Technology Week.
În topul preferințelor vizitatorilor se află casele inteligente, cu peste 47% din opțiuni. Pe locul doi se
află roboții, care au strâns 43% din voturile celor care s-au înscris.
În privința vârstei, peste jumătate dintre vizitatori, 57%, au bifat că au între 26-40 ani, iar 22% au
declarat că au vârsta cuprinsă între 18-22 ani.