Prima diferenta foarte importanta vine de la modul in care vrei sa folosesti reteaua sociala: Daca e pentru business sau pentru chestii lifestyle. Daca e pentru business se pot folosi amandoua cu succes, dar diferentiat. De exemplu eu nu as folosi Facebook daca as vrea sa promovez un business B2B (adica servicii sau produse care se adreseaza firmelor). In cazul asta Facebook nu prea da rezultate, si va spun asta din experienta proprie. In cazul B2B Linkedin este cel care va genera rezultate.
Daca business-ul este B2C (produse sau servicii care se adreseaza clientului final) atunci se pot folosi amandoua, insa cu masurarea rezultatelor pe care le obtineti pe fiecare din ele. Facebook este pentru toata lumea, LinkedIn este mai mult axat pe componenta de munca si afaceri din viata noastra, iar pe LinkedIn veti gasi cu preponderenta oameni pe care ii intereseaza cariera si afacerile.
A doua diferenta majora dintre cele doua este ca LinkedIn iti da acces la datele de contact ale persoanelor (daca nu stiti sa faceti asta ma contactati si va spun eu cum puteti avea datele) cu care esti conectat, adica poti descarca acele date intr-un format .csv si poti face ceea ce vrei cu ele ulterior. Facebook nu face asta, dar poti avea datele persoanelor cu care esti conectat accesand contul fiecarei persoane, dar nu ai acces la adresa lui de email, de exemplu. Datele respective sunt foarte importante pentru ca apoi poti lua legatura cu acesti oameni pe alte cai, ii poti introduce in CRM, poti face campanii de marketing etc.
Acest lucru este important pentru ca atunci cand doriti ca un mesaj sa ajunga la toti acei oameni cu care sunteti conectati e bine sa folositi si canale alternative de comunicare cu ei in afara retelelor sociale. E bine sa faceti asta pentru ca retelele sociale filtreaza dupa algoritmi proprii la cine ajunge mesajul tau postat acolo si la cine nu. Deci, nu prea ai control in ceea ce priveste transmiterea mesajului.
Pe canale alternative insa, controlul este in totalitate la tine si tu alegi cui, cand, cum transmiti mesajul si pe ce canal pentru a fi sigur ca este receptionat de acea persoana.
De asta este foarte important ca atunci cand va alegeti ce retea de socializare folositi sa vedeti daca va da acces la contactele voastre, iar daca nu sa incercati sa aduceti cat mai multi dintre ei in alta parte unde aveti control asupra datelor si mesajelor comunicate.
Un alt aspect care ma deranjeaza pe mine la Facebook este ca are „zgomot” mare, asta inseamna ca este foarte multa informatie nerelevanta care iti este afisata, ceea ce este mult diminuat in cazul LinkedIn.
Cam atat momentan despre comparatia intre retelele sociale cele mai utilizate.
Sursa: Adesoft