Noile tehnologii și abordări vor permite liderilor IT să reducă costurile, să economisească timp și să lase inteligența mașinii să realizeze procedurile greoaie. Fiecare companie, aflată acum în domeniul tehnologiei, se confruntă cu un val de schimbări mai mari: automatizarea, bugetele de tehnologie descentralizate, adoptarea rapidă a serviciilor bazate pe cloud și, cel mai nou, inteligența artificială devine o necesitate a afacerii.
Automatizarea este o tendință ce devine rapidă, trecând de la proiectele experimentale, direct în lumea afacerilor. Și în timp ce automatizarea în afaceri poate avea un efect profund asupra ocupării forței de muncă în viitor, un raport al McKinsey din 2015 sugerează că jumătate din funcțiile de lucru efectuate astăzi de oameni ar putea fi automatizate utilizând tehnologia existentă. Astfel, impactul automatizării asupra IT-ului va fi libertatea de a fi mai strategic. Apoi, cu automatizarea la locul său bine stabilit, viteza și agilitatea vor fi esențiale. Inițiativele tehnologice pentru viteză și agilitate au așteptat până la jumătate de deceniu pentru a fi adoptate, în special din cauza lipsei de încredere din partea potențialilor clienți.
O tendință majoră și vitala este securitatea, în contextul în care împreună cu oportunitățile, tehnologia în plină schimbare aduce și noi probleme. Aceste probleme pot fi atât în identificarea găurilor în securitate, cât și în găsirea experților pentru a le aborda și elimina. Pe măsură ce amenințarea de securitate evoluează, securitatea trebuie să devină un element integrat al acțiunilor fiecărui om din IT.
În contextul în care tehnologia devine un element uzual din ce în ce mai important în cadrul companiilor, acestea vor schimba modul în care analizează bugetele lor, dar și modul în care tehnologia este dezvoltată și întreținută de organizație în ansamblu. În multe companii, serviciile de tip cloud, inclusiv aplicațiile de marketing, provoacă răspândirea tehnologiei în întreaga companie. O predicție Garner, care a provocat o agitație acum câțiva ani de estimează că în anul 2017 OCP ar cheltui mai mult pe tehnologie decât CIO în sine, lucru care deja se întâmplă.
Schimbarea cheltuielilor nu trebuie să însemne o schimbare completă a puterii. În schimb, în viitor este așteptată o colaborare mai profundă între IT și alte unități de afaceri, eficiența noilor tehnologii fiind maximizată de colaborarea tuturor celor care le utilizează, nu doar a celor care le produc și administrează. Se așteaptă ca mai multe departamente IT să includă practici și metodologii agile nu numai în propria lor activitate, ci și în parteneriate în întregile companii. La colaborare și agilitate se mai adaugă și flexibilitatea. De exemplu, abilitățile interpersonale, calitățile de colaborare și lucrătorii care pot utiliza din experiențe diverse vor continua să fie căutați. Cu toate acestea, indicatorii sugerează că locurile de muncă implicate în evoluția tehnologiei sunt mai rezistente și tind să aibă un mod de lucru avansat, inclusiv alături de roboți. Alături de această evoluție, în fundamentarea modului în care interacționăm cu mașinile va fi o legătură mai mare între om și inteligența acestora atunci când vine vorba de procesele de lucru și luarea deciziilor.